اضافه کردن شکر به شیر ممنوع !

اضافه کردن شکر به شیر ممنوع !

آرزو کاوه‌ای اظهار کرد : اگر میزان استفاده از کاکائو در شیر در حد کم باشد مشکلی در تاثیر مثبت آن ایجاد نمی‌کند . وی با بیان اینکه لبنیات تامین کننده پروتئین و کلسیم هستند ، اظهار کرد : شیر، ماست ، پنیر ، کشک و بستنی جزو لبنیات بوده ، اما به هیچ وجه خامه و سرشیر خواص لبنیات را ندارند .

کاوه‌ای در عین حال گفت : همچنین متاسفانه برخی از افراد بر این باورند که لبنیات کم چرب به علت جدا شدن چربی ، کلسیم را به بدن نمی‌رسانند .

وی با اشاره به بهترین میزان مصرف لبنیات ، گفت : همه افراد در دوران و سنین مختلف باید حداقل روزانه یک لیوان شیر و یک لیوان ماست مصرف کرده و کسانی که به شیر حساسیت دارند می‌توانند دو واحد ماست مصرف کنند . زنان باردار و شیرده و نوجوانان باید روزانه سه تا چهار لیوان شیر و لبنیات استفاده کنند .

وی تصریح کرد : همچنین مصرف دو لیوان شیر و چهار لیوان دوغ ، یک چهارم لیوان کشک یا مصرف ۴۵ تا ۶۰ گرم پنیر نیز جایگزین دو واحد شیر بوده و همین خاصیت را داراست .

کاوه‌ای در ادامه بر مصرف لبنیات پاستوریزه تاکید کرد و افزود : عملیات پاستوریزه کردن شیر در محتوای آن تاثیری ندارد بلکه باعث از بین رفتن میکروب‌ها می‌شود .

کاوه‌ای لبنیات با چربی ۲٫۵ درصد را نرمال‌ترین نوع لبنیات دانست و گفت : برخی از افراد با مصرف شیر حالت نفخ پیدا می‌کنند که با اضافه کردن چای و عسل می‌توانند با این مشکل مقابله کنند .

به گزارش انتخاب ، این کارشناس تغذیه در پایان خاطر نشان کرد : مصرف شیر به صورت گرم یا سرد در محتوای آن تاثیری ندارد .