چرا شیر برای کودکان ضروریست ؟

چرا شیر برای کودکان ضروریست ؟

نوشیدن شیر در دوران کودکی موجب بهبود توانایی ورزشی و افزایش تعادل در دوران بزرگسالی می شود .
عادت دادن کودکان به نوشیدن شیر ، فواید ماندگاری از جمله بهبود توانایی جسمی و حفظ تعادل در دوران میانسالی و سالمندی دارد .
مطالعات جدید نشان می دهند که افزودن ۱ لیوان شیر به رژیم غذایی روزانه کودکان موجب ۵ درصد افزایش در سرعت راه رفتن و ۲۵ درصد کاهش در خطر عدم حفظ تعادل
در دوران بزرگسالی می شود . این یافته به ویژه در افراد بالای ۶۵ سال اهمیت زیادی دارد ، زیرا جمعیت این گروه سنی تا سال ۲۰۳۰ به بیش از دو برابر می رسد .
محققان انگلیسی در مطالعه ای که انجام دادند ، عادات تغذیه ای دوران کودکی بیش از ۱۵۰۰ مرد ۶۲ تا ۸۶ ساله را بررسی کردند . آنها تاثیر رژیم غذایی به ویژه مصرف شیر ، پروتئین ، کلسیم و چربی در دوران کودکی را بر توانایی جسمی و قدرت تحرک آنها از جمله توانایی پیاده روی، دراز و نشست و آزمون های تعادل در زمان فعلی مطالعه نمودند .
نتایج نشان داد که دریافت کلسیم ، پروتئین و شیر در دوران کودکی موجب بهبود قابل توجه در توانایی جسمی و حرکتی در دوران بزرگسالی می شود .
همچنین مشخص شد که عادات غذایی خوب در دوران کودکی مانند نوشیدن شیر و خوردن صبحانه در دوران بزرگسالی نیز ادامه می یابند .
نوشیدن شیر به ویژه در وعده صبحانه موجب تامین مواد مغذی حیاتی در طول روز می شود .
شیر یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین D بوده و هر لیوان آن حاوی ۸ گرم پروتئین با کیفیت بالا می باشد . بر اساس راهنمای رژیم غذایی تدوین شده
در سال ۲۰۱۰ توصیه می شود که کودکان ۲ تا ۳ سال روزانه ۲ لیوان ، کودکان ۴ تا ۸ سال ۲٫۵ لیوان و نوجوانان و بزرگسالان روزانه ۳ لیوان شیر بنوشند .