لبنیات کم چرب بخورید تا کمتر دچار افسردگی شوید

لبنیات کم چرب بخورید تا کمتر دچار افسردگی شوید

تیمی از محققان ژاپنی و چینی عنوان کرده اند افرادی که محصولات لبنی کم چرب بین یک تا چهار وعده در هفته مصرف می کنند کمتر دچار افسردگی می شوند .
به گفته محققان افرادی که شیر و ماست کم چرب بیش از محصولات لبنی پرچرب مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند .

همواره مصرف محصولات لبنی با طیف وسیعی از فواید سلامت جسمی مرتبط بوده است ، اما تاثیر آن بر سلامت روان همچنان ناشناخته باقی مانده بود .
حال مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که لبنیات کم چرب مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند .

پرفسور ریوچی ناگاتومی از دانشگاه توهوکو و همکارانش در چین و ژاپن ، ارتباط بین محصولات لبنی پرچرب و کم چرب را با علائم افسردگی نظیر خستگی ، غم و اندوه ، اضطراب ، درماندگی و نا امیدی مورد بررسی قرار دادند .

این مطالعه شامل ۱۱۵۹ فرد بزرگسال ژاپنی بین رده سنی ۱۹ تا ۸۳ سال بود . از بین این تعداد ۸۹۷ مرد و ۲۶۲ زن مبتلا به افسردگی بودند .

محققان از شرکت کنندگان در مورد میزان مصرف ماست یا شیر پرچرب و کم چرب سوال کردند . علائم افسردگی افراد با استفاده از ۲۰ سوال متمایز کننده افراد
مبتلا به افسردگی و بدون بیماری ارزیابی شد .

نتایج نشان داد افرادی که بین یک تا چهار وعده در هفته محصولات لبنی کم چرب مصرف می کردند کمتر مبتلا به افسردگی بودند . البته در این مطالعه هیچ ارتباطی
بین مصرف لبنیات پرچرب و افسردگی یافت نشد .

محققان گمان می کنند اسید چرب ترانس موجود در شیر پرچرب که با افسردگی مرتبط است ، موجب از بین رفتن تاثیر ضد افسردگی ماده موجود در شیر
موسوم به تریپتوفان می شود .