فواید کشک و خواص کشک

فواید کشک و خواص کشک

فواید کشک برای سلامتی و پوست ما بی نظیر است . مصرف کشک برای استخوان بندی و کمبود کلسیم افراد بسیار موثر است . کشک از شیر میش ، گاو یا بز تهیه می شود و دارای کلسیم ، چربی ، نمک ، پروتئین و ویتامین نیاسین است . در این بخش از مجله پزشکی آسان طب برخی از مهمترین فواید کشک و مضرات کشک را برایتان بیان می کنیم . امیدواریم که استفاده کافی را از آنها ببرید .

فواید کشک و خواص کشک

به گزارش آسان طب هر ۱۰۰ گرم کشک حدود ۱۰۵ تا ۱۲۰ کیلو کالری دارد که می تواند انرژی بدن شما را تامین کند . از خواص کشک اینست که کشک دارای اسیدهای آلی است و در نتیجه ضد عفونی کننده دستگاه هاضمه ( معده ، روده ی کوچک و روده ی بزرگ ) است . یکی دیگر از خواص کشک و فواید کشک اینست که کشک یک غذای نفاخ و سفت کننده روده است . سعی کنید به همراه کشک از نعنای خشک استفاده کنید . یکی دیگر از خواص کشک کلسیم بالا و فسفر موجود در کشک است که از پوکی استخوان جلوگیری می کند .

یکی از فواید کشک اینست که گرسنگی را رفع می کند و حجم کمی از معده را پر خواهد کرد . از کشک به عنوان یک افزودنی به غذاهایی مانند آش رشته ، آش جو ، کشک بادمجان و حلیم بادمجان استفاده می شود . کشک یکی از غنی ترین منابع پروتئین حیوانی می باشد . این نکته را یادآوری می کنیم که سعی کنید از کشک های بسته بندی ( پاستوریزه ) شده که دارای برچسب و مجوز بهداشتی می باشند ، استفاده کنید . تا از نظر بهداشتی و ایمنی خیالتان راحت باشد . همچنین حتما کشک را در یخچال نگهداری نمایید .

خواص کشک ضد پیری و افزایش طول عمر

طبق بررسی های بدست آمده کشک دارای مقادیر فراوان پیش ساز گلوتاتیون است . این مواد به خوبی از دستگاه گوارش جذب می شوند . خواص مهم گلوتاتیون در کنترل رادیکالهای آزاد موجب پیشگیری از سرطانها ، کند شدن روند پیری و افزایش طول عمر سلولها می شود .

علایم کشک فاسد

بوی تند و زننده  یکی از علایم کشک فاسد است . از دیگر علایم کشک فاسد می توان به تغییر رنگ ، بوی نامطبوع ، غلیظ شدن بیش از حد اشاره کرد .

مضرات کشک چیست ؟

خب مسلما هر چیزی که زیاد خورده شود عوارضی خواهد داشت . یکی از عوارض و مضرات کشک سفت کردن روده است . همچنین مضرات کشک زیاد حساسیت پوستی است . کشک زیاد PH خون را پائین آورده و تاثیر منفی می گذارد .