فواید خوردن کره و تفاوتهای آن با مارگارین

فواید خوردن کره و تفاوتهای آن با مارگارین

Slice of white breakfast toast topped with marmalade and served with a small dish of butter curls

یکی از بهترین مواد غذایی برای صبحانه ، کره است. این ماده غذایی در بین مردم طرفداران بیشماری دارد.آیا هربار که وسوسه شده اید تا کمی کره بخورید به مزایای آن برای سلامتی تان هم فکر کرده اید؟ بر خلاف باور رایج، کره فواید زیادی دارد! اگر شما هم فکر می کنید که کره تنها یک عامل چاقی است و تنها در خوراکی های بدون ارزش غذایی از آن استفاده می شود، دوباره فکر کنید. البته کره چاق کننده هست، اما برای بدن شما مفید است.

خوردن کره

ترکیب کره با مربا، عسل و برای بعضی سلیقه ها با پنیر، خیلی از افراد را برای گذاشتن این ماده غذایی سر میز صبحانه وسوسه می کند اما بد نیست بدانید انتخاب کره مناسب کار ساده ای نیست و حساسیت های خاص خود را دارد.

آیا مارگارین می تواند جایگزین کره باشد؟

خیالتان راحت؛ مارگارین اصلا کره نیست!

تفاوت بین کره و مارگارین در ترکیب اسیدهای چرب آنها است. کره حاوی کلسترول است که نمایانگر اجزای تشکیل دهنده با منشأ حیوانی است در حالی که مارگارین به طور عمده حاوی چربی های گیاهی است. از طرف دیگر در مارگارین، مقدار اسیدهای چرب ضروری یعنی اسیدهای چرب غیر اشباع با چند پیوند دوگانه به مراتب بیشتر است. اگرچه گروهی معتقدند مارگارین جانشین سالم و بی خطر برای کره به حساب می آید اما برخی از متخصصان تغذیه معتقدند که ماده ای در مارگارین وجود دارد که می تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد.

این مشکل هنگامی نمایان می شود که بخواهیم مارگارین را مانند کره به صورت جامد درآوریم. مارگارین ها انواع مختلفی دارند و در صورتی که نوع خوب مارگارین – که همان نوع مایع آن است – استفاده شود، به مراتب از کره بهتر است؛ در غیر این صورت شما کاملا ضرر کرده اید زیرا علاوه بر آن که سلامت تان را به خطر انداخته اید، خودتان را نیز از مزه خوش کره محروم کرده اید.

لذا با قراردادن کره های پاستوریزه و بهداشتی حیوانی  در برنامه های غذایی هفته میتوانید علاوه بر خوردن یک غذای خوشمزه سلامتی خود را تضمین کرده و غذاهایی متنوع تر مصرف کنید .