بازدید مدیران سازمان میادین میوه و تره بار از پگاه تهران

بازدید مدیران سازمان میادین میوه و تره بار از پگاه تهران

جمعی از مدیران سازمان میادین میوه و تره بار مناطق ۲۲ گانه تهران بزرگ چهارشنبه ۱۱مرداد ، ضمن بازدید از خطوط تولید پگاه تهران با فواید شیر و انواع فرآورده های شیری به عنوان یک ” غذا ، دارو و واکسن ” و شرایط نگهداری انواع محصولات آشنا شدند .
در این جلسه مهندس بصیر زاده رئیس هیئت مدیره پگاه تهران ، مدیران بهبود تولید و روابط عمومی و کارشناس مسئول کنترل کیفیت حضور یافتند .
نخست صراف زاده از روابط عمومی و ارتباطات شرکت صنایع شیر ایران ، پگاه تهران را اولین شرکت لبنی در کشور معرفی نمود و افزود : پگاه تهران با بیش از نیم قرن تجربه یکی از شرکتهای تحت پوشش شرکت صنایع شیر ایران و هلدینگ صنایع غذایی ، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری می باشد که در سال ۱۳۳۳ در پاسخ به نیاز کشور به تولید صنعتی شیر ، راه اندازی و در سال ۱۳۳۶ با ظرفیت ۴۵ تن در روز به بهره برداری رسید .
در ادامه مهندس تاجیک مدیر بهبود تولید پگاه تهران از اوضاع بحرانی کمبود مصرف فرآورده های لبنی در کشور خبر داد و گفت : سرانه مصرف فرآورده های لبنی در ایران برای هر فرد ۷۵ کیلو گرم می باشد . وی عدم مصرف شیر را در جامعه باعث بروز آمارهای تکان دهنده در مبتلایان به پوکی استخوان عنوان کرد و اظهارداشت : آمارهای تکان دهنده حاکی از اوضاع بحرانی در بروز شکستگی های ناشی از پوکی استخوان در کشور است .

وی اضافه کرد : پوکی استخوان که از آن بعنوان قاتل خاموش یاد می شود ؛ غالبا در سنین بالا بروز پیدا می کند در حالیکه زمینه های ایجاد آن ناشی از عادات غذایی نادرست و مصرف اندک فرآورده های لبنی در دوران کودکی و نوجوانی است . مدیر بهبود تولید پگاه تهران یاد آور شد سن ابتلا به پوکی استخوان در ایران حدود ۴۰ـ ۳۵ سال و در کشورهای اروپایی حدود ۷۰ سال است . بنابراین متاسفانه عمر استخوان ها و دندانهای مردم کشورمان از متوسط جهان ، کمتر است .
مهندس تاجیک اضافه کرد : ۹۰ درصد مردم ایران دارای کمبود دریافت کلسیم در بدن هستند . وی افزود : مصرف لبنیات باعث افزایش رشد ، هوش ، قدرت فراگیری توان کار ، طول عمر و سلامتی جسم شده همچنین شیر ارزانترین راه تامین پروتئین حیوانی در کشور می باشد .
مهندس تاجیک با اشاره به املاح موجود در شیر به ویژه پروتئین ها و ویتامین ها ، این غذای بهشتی را یک غذای کامل و سالم برای انسان خواند .

مهندس عزیز محمدی کارشناس مسئول کنترل کیفیت پگاه تهران نیز به چگونگی نگهداری انواع محصولات استریل با توجه به حساسیت در بسته بندی و همچنین حفظ زنجیره سرما در محصولات پاستوریزه به ویژه محصولات پروبیوتیک اشاره نمود و خاطر نشان کرد : در کارخانجات صنعتی تنها با سالم سازی ، استاندارد سازی و ایجاد تنوع در محصولات ، تولید انجام و این محصولات به مردم ارائه می شود .
در خاتمه حاضرین از خطوط تولید کارخانه های شهید صائمی ، محصولات استریل ، طلوع بازدید نموده و از نزدیک با فرآیند فرآوری شیر و فرآورده های شیری آشنا شدند .

روابط عمومی پگاه تهران