آیا کرونا به مصرف لبنیات لطمه زد ؟

آیا کرونا به مصرف لبنیات لطمه زد ؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا و ادامه آن در ماههای اخیر و و شایعه مطالب نادرست در خصوص مصرف لبنیات در روزهای کرونایی ، لبنیات از کرونا لطمه ندید.
به گزارش شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، میراسلام تیموری رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع لبنی  گفت : متاسفانه اشخاص غیرمسوول در دوره‌های مختلف در رابطه با صنعت لبنیات موضوعات مختلفی را مطرح می‌کنند که در دوره شیوع کرونا نیز شاهد چنین مسائلی بودیم. با این حال رفتار مسوولانه و اجتماعی مردم در این دوره باعث شد این صنعت از کرونا لطمه نبیند. مسافرت‌ها در این دوره کاهش و مصرف غذاهای خانگی افزایش یافت. مصرف غذاهای فست فودی در رستوران‌ها نیز کاهش یافت و مصرف غذاهای سلامت‌محور رشد کرد. عامل دیگر کاهش قابل‌توجه مصرف محصولات فله‌ای و غیربسته‌بندی بود که در راستای رعایت بهداشت و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا صورت گرفت.

البته هزینه‌های شرکت‌های لبنی افزایش یافت، چراکه مباحث ضدعفونی کردن محیط کار و استفاده از ماسک و دستکش و… باعث رشد هزینه‌ها شد که در واقع این هزینه‌ها برای جلوگیری از ابتلای کارکنان یا جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌ها ضروری بوده و برای ما حفظ و صیانت از نیروی انسانی از همه موارد مهم‌تر است.