از پنیر بلغاری چه می دانید

از پنیر بلغاری چه می دانید

پنیر بلغاری برای اولین بار در کشور بلغارستان تولید و تکنولوژی تولید آن از این کشور به ایران وارد شده است. یکی از کشورهایی که در تولید پنیر پیشرو بوده و هست بلغارستان می باشد و انواع پنیر با تنوع بسیار در این کشور تولید می شود که از بهترین آنها می توان پنیر سفید را که از شیر گاو و یا گوسفند تهیه می شود مثال زد.

شایان ذکراست که پنیر یک غذای مغذی است و برای تامین کلسیم منبعی مناسب می باشد و کلسیم ماده معدنی و اولیه برای سلامت جسم و جان انسان می باشد. تحقیقات بعمل آمده نشان دهنده این امر می باشد که با مصرف پنیر سطح pH پلاک های دندان بالا خواهد رفت.

پنیر بلغاری، به نوعی پنیر آب نمکی می باشد که در دسته پنیرهای نرم قرار می گیرد. پنیر بلغاری صباح فرآیند رسیدن خود را در آب ‌نمک طی می‌کند و به همین دلیل قابلیت نگهداری برای مدت طولانی را دارد.

پنیر بلغاری به دلیل تغییر نکردن رایحه خوب وعطر و طعم خاص خود نمیتواند هرگونه مواد شیمیایی نگهدارنده ای را بپذیرد.
پنیر بلغاری در آب ‌نمک فرایند  تولید را طی می‌کند و این امر به آن قابلیت طولانی مدتی برای نگهداری البته در فضای مناسب را خواهد دادمیزان کالری موجود در این نوع پنیر به ازای هر ۱۰۰ گرم ۳۶۰ کیلو کالری انرژی میباشد و  میزان پیاده روی برای سوزاندن انرژی آن= حدود ۲ ساعت می باشد.