از پنیر خوردن لذت ببریم

از پنیر خوردن لذت ببریم

سلامت نیوز : آمریکایی ها سه برابر ۵۰ سال قبل پنیر می خورند اما نه به این خاطر که از افراط در خوردن وعده ای مانند یک بشقاب پنیر با میوه و بیسکوئیت های کراکر
درست شده از غلات کامل لذت می برند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس ، متخصصان به وجود حجم زیادی پنیر در پیتزا و دیگر غذاهای ایتالیایی ، تکس مکس ( غذایی آمریکایی با ادویه های مکزیکی که نخستین بار در تگزاس ابداع شد ) و ماکارونی با پنیر که در همه جا رواج دارد اشاره می کنند .

این غذاها مقدار زیادی چربی اشباع و کالری دارد . اما بیشتر افراد لازم نیست از خوردن پنیر خودداری می کنند . این مساله بیشتر به انتخاب های درست شما مربوط می شود .

از آنجا که در مبارزه با چربی های اشباع ، به چربی لبنیات که در پنیر و نیز شیر پرچرب و ماست یافت می شود کمتر توجه شده است ، خوردن میزان کمی از آن اشکال ندارد .
اما شما احتمالا نمی خواهید تنها با خوردن پنیر ، نیاز خود به سه وعده لبنیات توصیه شده در روز را برطرف کنید بویژه اگر کنترل وزن برای شما مهم باشد . پنیر به خاطر چربی بالا در حجم بسیار کم ، کالری زیادی دارد . هر وعده یک اونسی (۲۸  گرمی ) پنیر به اندازه دو جفت تاس است ؛ بنابر این کنترل میزان مصرف بسیار مهم است .

بعضی از انواع پنیرها طبیعتا چربی و در نتیجه کالری کمتری نسبت به بقیه دارند . مثلا پنیر فتا ، پنیر بز و موزارلا در هر اونس ، ۷۰ تا ۷۵ کالری دارند در مقایسه با
پنیر بری ( 
Brie  ) ، مانچگو و پنیر سوئیسی که به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کالری دارند . اگر خوردن پنیر به شما کمک می کند کلسیم مورد نیاز خود را تامین کنید بدانید که
پنیرهای سخت دو یا چند برابر پنیرهای نرم کلسیم دارند ؛ یعنی در حدود ۲۴۰ میلی گرم در یک اونس .

اگر برای شما سخت است که پنیر خوردن را محدود کنید ، از آن به عنوان طعم دهنده استفاده کنید . مقدار کمی از پنیرهایی مثل فتا ، پنیر آبی و پارمزان را روی غذا بپاشید .
یک قاشق پارمزان رنده شده تنها ۲۲ کالری دارد .