با مصرف لبنیات در زمستان گرم بمانید

با مصرف لبنیات در زمستان گرم بمانید

طب ایرانی و سنتی غذاها را به دسته ها و گروه های مختلفی تقسیم کرده و تلاش می کنند تا با این دسته بندی از خواص و ویژگی های غذاها و خوراکی های مختلف استفاده کنند.

یکی از دسته بندی های مرسوم که در این مطلب قصد داریم تا آن را مورد بررسی قرار دهیم خوراکی ها با طبع گرم هستند. متضاد این دسته از خوراکی ها، مواد غذایی با طبع سرد هستند.

بر اساس طب سنتی و ایرانی خوردن خوراکی های با طبع گرم می تواند به شما کمک کند تا در فصل سرما بدن تان گرم باقی بماند و مشکلاتی مثل لرز، کم ‌خونی، سرما خوردگی، حرارت پایین بدن، خستگی بیش از حد و… را درمان کنید.

یکی از مهم ترین خوراکی های با طبع گرم که توسط متخصصین طب سنتی و ایرانی پیشنهاد می شود که در فصل سرما مصرف آن را به طرز چشمگیری افزایش دهید، لبنیات است.

شما می توانید با میل کردن لبنیات مختلف مثل ماست چکیده، شیر گوسفند، کره، پنیر، شیر شتر، شیر میش، خامه و… طبع بدن خود را گرم نگه داشته و در فصل سرما با مشکلات مختلف این فصل مبارزه کرده و با آن ها مواجه نشوید.

با توجه به گرم بودن طبع لبنیات، پیشنهاد ما این است که حتماً در فصل های سرد سال صبحانه های مفصل با لبنیات مختلف را میل کنید.