برای حفظ سلامت قلب روزی چقدر لبنیات بخوریم ؟

برای حفظ سلامت قلب روزی چقدر لبنیات بخوریم ؟

مطالعه ای بزرگ که اخیرا صورت گرفته است ، ارتباط بین مصرف لبنیات پر چرب و سلامت قلب و عروق را مورد بررسی قرار می دهد . بر اساس تحقیقات جدید ، اسید های چرب موجود در لبنیات چرب می توانند نقش محافظتی در برابر بیماری های قلبی و سکته قلبی داشته باشند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا ، مطالعه ای که در مقیاس بزرگ انجام شده است عادات رژیم غذایی بیش از ۱۳۰،۰۰۰ نفر در ۲۱ کشور در پنج قاره را بررسی کرده و
دریافته است که مصرف لبنیات پر چرب با خطر پایین تر مرگ و بیماری های قلبی عروقی همراه است .

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط دکتر مهشید دهقان از دانشگاه مک مستر در انتاریو ، کانادا و همکارانش ، در افرادی که به طور منظم لبنیات پر چرب مصرف می کردند ،
خطر مرگ و میر و مسائل قلبی عروقی کاهش یافته بود .

آیا دستورالعمل های تغذیه ای باید تغییر کند ؟

اگر چه این یک مطالعه مشاهده ای است که می تواند علت را تایید نکند ، اما نتایج نشان می دهند که برخی از چربی های اشباع شده در لبنیات پر چرب می توانند به سلامت قلب و عروق کمک کنند و همچنین برخی از ویتامین ها و کلسیم را به بدن برسانند .

آیا این بدان معناست که دستورالعمل های تغذیه ای فعلی باید تغییر کنند ؟

جواب قطعی برای این سوال وجود ندارد اما ، همان طور که محققان خود نتیجه گرفتند ، مصرف محصولات لبنی نباید متوقف شود و حتی در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط نیز باید افراد به خوردن لبنیات تشویق شوند .

وزارت کشاورزی ایالات متحده و انجمن قلب آمریکا (AHA  ) هر دو توصیه می کنند که مصرف لبنیات در بزرگسالان کمتر از سه وعده در روز نباشد .