بهترین زمان مصرف ماست

بهترین زمان مصرف ماست

بنا به توصیه کارشناسان تغذیه، مصرف لبنیات از جمله ماست با معده خالی توصیه می شود، چون در این حالت میزان جذب کلسیم بیشتر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، ماست فقط یک عصرانه یا دسر خوشمزه نیست و خواص بسیار زیادی دارد. ماست منبع غنی پروتئین، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین B۱۲ است.  در این مطلب به سوالاتی درباره ماست پاسخ داده شده که در زیر می خوانید:
آیا مصرف ماست برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز مفید است؟
بله. در فرآورده های کشت داده شده شیر از جمله ماست، به دلیل اینکه حین فرآیند تولید، لاکتوز موجود در شیر به اسید لاکتیک تبدیل می شود بسیار آسانتر از شیر هضم می شود؛ بنابراین خوردن ماست برای این افراد مشکلی ندارد و معمولا توصیه نیز می شود.
آیا مصرف ماست در سلامت و لطافت پوست نیز تاثیر مثبت دارد؟
بله، ماست به علت خاصیت سردی که دارد به لطافت پوست کمک می کند. مالیدن ماست به دست و صورت باعث نرمی و لطافت پوست شده و از امراض جلدی بخصوص جوش غرور جوانی می تواند جلوگیری می نماید. پزشکان تاکید دارند آرامش روانی افراد تاثیر مستقیمی بر روی پوست آن ها دارد. ماست به انسان نشاط بخشیده و عمر را طولانی و آدمی را در مقابل امراض عفونی حفظ می کند و به او آرامش می بخشد همچنین افرادی که بطور مرتب ماست استفاده می کنند پوست بدون چروک و سالمتری خواهند داشت.
آیا مصرف ماست برای سلامت قلب مفید است؟
بله، مصرف روزانه ماست به مقدار متعادل مانع از ضخیم شدن دیواره سرخرگ گردنی شده و در نتیجه خطر بروز بیماری قلبی را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده که مصرف ماست و فرآورده های لبنی پروبیوتیک برای سلامت قلب و عروق مفید است.