بهترین پنیر برای مصرف روزانه کدام است؟

بهترین پنیر برای مصرف روزانه کدام است؟

تا همین چند سال پیش اگر به پدر یا یکی از اعضای خانواده می‌گفتید موقع بازگشت به خانه پنیر بخرد، تکلیفش مشخص بود و احتمال اینکه از شما بپرسد چه پنیری و برای کدام مصرف می‌خواهید کم بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، امروز با تجهیز و پیشرفت کارخانه‌های تولید پنیر در خارج و داخل کشور، یخچال فروشگاه‌ها از انواع و اقسام پنیر پر شده‌اند. اوایل شاید مصرف کننده‌ها و البته فروشنده‌ها از مورد مصرف این پنیرها بی‌اطلاع بودند اما حالا به لطف منوی رستوران‌ها و تبلیغات تلویزیونی گوشمان با اسم این پنیرها آشناست. شاید بشود گفت با توجه به اینکه شرکت‌ها هر روز یک پنیر جدید برای کم کردن روی رقیب رو می‌کنند، خرید پنیر به کاری تخصصی تبدیل شده است.

پنیر برای مصرف روزانه بهتر است از انواع کم چرب و یا حداکثر با چربی ۳۰تا ۳۵درصد و نمک یک درصد باشد و بافت نیمه‌سخت و یا کاملا سخت داشته باشد. بهتر آن است که از پنیرهای کارخانه‌ای استفاده کنیم؛ چرا که پنیرهای فله‌ای اغلب با شیر غیرپاستوریزه تهیه می‌شوند و دوره مجاز ۳۰تا ۴۵روز رسیدگی را کامل طی نمی‌کنند و مشکوک به انواع میکروب‌های بیماری‌زا چون تب مالت هستند. پس در انتخاب پنیر بیشتر دقت کنیم. پنیرهایی با بافت سخت و کم‌چرب و کم‌نمک از بهترین انواع پنیرهاست. پنیرها را نمی‌توان زیاد از نظر ویتامین‌ها و املاح با یکدیگر مقایسه کرد اما از نظر میزان کلسیم، پروتئین و چربی قابل مقایسه‌اند که پنیرهای کم‌چرب با بافت سخت به‌دلیل غنی بودن از کلسیم و پروتئین در اولویت انتخاب قرار دارند.