به مناسبت روز ملی هوای پاک رخ داد: تور دوچرخه سواری و میزبانی پگاه تهران از سازمان محیط زیست و شهرداری

به مناسبت روز ملی هوای پاک رخ داد: تور دوچرخه سواری و میزبانی پگاه تهران از سازمان محیط زیست و شهرداری

به بهانه روز ملی هوای پاک و ایجاد فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای وسیله نقلیه ، تور دوچرخه سواری با حضور مدیران سازمان حفاظت از محیط زیست و شهرداری منطقه ۱۸در پگاه تهران برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، سید جعفر میر مدیر عامل پگاه تهران به مناسبت ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک میزبان مدیران سازمان حفاظت از محیط زیست بود و در جمع ایشان به ارائه گزارش عملکرد زیست محیطی این شرکت پرداخت و گفت: همواره پگاه تهران در زمینه فرهنگسازی و ایجاد راهکارهای زیست محیطی پیشرو بوده و اقدامات موثری نیز در این زمینه صورت داده است .

وی با اشاره به اخذ گواهینامه های ملی و بین المللی در حوزه محیط زیست و انرژی شامل Iso14000-Iso 50001 -Iso HACB- Iso 9001_Iso18000 و  Iso 17025 افزود : پگاه تهران با افزایش فضای سبز ، اجرای طرحهای بهسازی و بازسازی سیستم تصفیه فاضلاب ، تغییر کاربری حوضچه های هوازی و آنوکسیک به حوضچه های بیهوازی ، طراحی و ساخت مهندسی معکوس تجهیزات پرکاربرد در تصفیه خانه ها و سایر اقدامات درخشان در راستای اهداف زیست محیطی را از دستاوردهای مهم این شرکت برشمرد و تصریح کرد : با ورود به عرصه تحقیقات علمی و تخصصی در خصوص بی خطر سازی پسماندهای ویژه و لجن مازاد تصفیه خانه فاضلاب که یکی از معضلات زیست محیطی در سطح دنیا میباشد ، گامهای موثری در این زمینه برداشته شده است .

در ادامه فاطمه برنا ، معاون مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست تهران  گفت: چنانچه دستگاههای زیربط مسئولیت خود را در زمینه محیط زیست بخصوص در فصول سرد سال انجام دهند شاهد بهبود وضعیت زیست محیطی خواهیم بود .

وی ضمن استقبال از طرح تردد با دوچرخه و فرهنگسازی خوب پگاه تهران اذعان داشت: این فرهنگ با عنوان حمل و نقل پاک بسیار حائز اهمیت بوده و چنانچه واحدهای صنعتی شرایطی برای پرسنل فراهم کنند که تردد با دوچرخه به جای ماشین شخصی صورت گیرد و همچنین با برقی کردن لیفتراک ها و معاینه فنی خودروهایی که در اماکن صنعتی تردد دارند کمک شایانی به معضل هوا خواهند کرد .

غلامرضا تدبیری شهردار ناحیه ۴ منطقه ۱۸ نیز با اهدای لوح یادبود به مدیر عامل پگاه تهران و متولیان ایجاد ارتباط موثر شهرداری با پگاه تهران از همکاری و ارتباط دوسویه این شرکت با شهرداری منطقه تقدیر کرد و گفت : همواره پگاه تهران در زمینه فرهنگسازی و ایجاد محیطی سالم در منطقه کوشا بوده و باید بعنوان الگوی ممتاز صنعتی در منطقه معرفی شود .

در ادامه مراسم تور نمادین دوچرخه سواری پرسنل در مجموعه فرهنگی ورزشی پگاه تهران با حضور مسئولین برگزار شد و پس از آن با حضور شهرداری ناحیه ۴ منطقه ۱۸ در محل جمع آوری و مرکز پسماند گلماند بعنوان اولین مجموعه در کشور که زباله های خشک مردم را دریافت و به جای آن گل تحویل میدهند، حاضر شده و  زباله های خشک جمع آوری شده را به این مرکز تحویل دادند .

در پایان مراسم از مدیر کل و معاونین سازمان محیط زیست و همچنین شهردار ناحیه ۴ و مدیریت و کارشناسان مرکز گلماند با اهدای لوح تقدیر  و هدایا تقدیر شد .