تاثیر نوشیدن شیر بر سلامت مغز

تاثیر نوشیدن شیر بر سلامت مغز

سلامت نیوز : ارتباط بین مصرف شیر و میزان آنتی اکسیدان طبیعی موسوم به « گلوتاتیون » در مغز در افراد بزرگسال سالم و مسن تر مشاهده شده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در تحقیق انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس آمریکا مشخص شده است که بین مصرف شیر و وجود آنتی اکسیدان گلوتاتیون در مغز رابطه وجود دارد .

دکتر « این یانگ چوی » ، استاد عصب شناسی مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس و دکتر « دبرا سالیوان » ، استاد و رئیس امور تغذیه این مرکز ،
به همراه یکدیگر بر روی این پروژه کار کرده اند . تحقیق آنها شیوه جدیدی را در مورد فایده مصرف شیر برای بدن پیشنهاد می کند .

« سالیوان » در این باره می گوید : « همواره ما به فایده شیر برای استخوان ها و ماهیچه هایمان تاکید داشته ایم . این مطالعه نشان می دهد که شیر می تواند برای مغز ما هم مفید و پرفایده باشد . »

تیم « چوی » در این مطالعه از ۶۰ شرکت کننده در مورد رژیم غذایی روزانه شان پیش از انجام اسکن مغز سوال کردند ؛ آنها از این اسکن ها برای مشاهده میزان گلوتاتیون در مغز استفاده کردند .

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که عنوان کرده بودند اخیراً شیر نوشیده اند ، دارای سطح گلوتاتیون بالاتری در مغزشان بودند . به گفته این محققان این موضوع اهمیت دارد چراکه گلوتاتیون می تواند به توقف فشار اکسایشی و آسیب منتجه ناشی از ترکیبات شیمیایی واکنشی که در طول فرایند عادی متابولیکی در مغز ایجاد می شود ، کمک کند . به گفته دکتر « چوی » فشار اکشایشی با شماری از بیماری های متفاوت از جمله بیماری آلزایمر ، بیماری پارکینسون و بسیاری از شرایط دیگر مرتبط است .