تحقیقات نشان می دهد ؛ لبنیات دشمن بیماری های مزمن

تحقیقات نشان می دهد ؛ لبنیات دشمن بیماری های مزمن

سلامت نیوز : مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف شیر و لبنیات کافی در تمام سنین از بروز بیماری‌ های مزمن گوناگون جلوگیری می‌کند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، در این مطالعه که توسط محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا صورت گرفته نشان می‌دهد مصرف لبنیات کم‌چرب و شیر کافی در
دوران بارداری ، در وزن ، قد و مواد معدنی استخوان‌های کودک تاثیر مهمی دارد . در این مطالعه آمده است مصرف شیر و لبنیات کافی در تمام سنین ضروری است .

سالمندان با مصرف شیر و لبنیات نسبت به پوکی استخوان ، ضعف و تحلیل عضلات در امان هستند . به مرور زمان و با افزایش سن ، حجم و قدرت عضلات کاهش می‌یابد . استحکام عضلات یکی از مهمترین نشانه‌های بدن سالم است . با تضعیف عضلات ، اندام‌های داخلی بدن و به ویژه استخوان‌ها آسیب پذیر می شوند .

در این مطالعه تاثیر مصرف مواد لبنی در دوران بارداری ، شیردهی ، نقش آن در تراکم استخوان افراد در سنین مختلف و تاثیر آن بر اختلال شناختی ، بیماری‌های قلبی عروقی ، دیابت ، سندرم متابولیک ، انواع سرطان و بیماری‌های التهابی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و نشان می‌دهد مواد لبنی با وجود مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز و همچنین خواص ضد التهابی ، در پیشگیری از انواع بیماری‌ های مزمن نقش دارند .

شیر و محصولات لبنی منبع غنی کلسیم ، پروتئین ، فسفر ، پتاسیم ، روی ، سلنیوم و انواع ویتامین است ، با این حال مصرف این مواد غذایی ارزشمند رو به کاهش است . مصرف مواد لبنی کم چرب به میزان حداقل سه واحد در روز برای تمام سنین توصیه شده است .

نتایج این مطالعه در نشریه Nutrition and Dietetics منتشر شده است .