ترکیب شیر و عسل و ۷ فایده ارزشمندی که از آن ها بی خبرید !

ترکیب شیر و عسل و ۷ فایده ارزشمندی که از آن ها بی خبرید !

مدتهای مدیدی است که از عسل به عنوان درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها استفاده می شود . عسل خواص آنتی اکسیدانی ، ضدباکتری ، ضد التهابی ضد قارچ دارد . آرامبخش است و به کاهش مشکلات تنفسی کمک می کند .

به نقل از آوای سلامت ، شیر میان سایر نوشیدنی ها حاوی ویتامین های ب کمپلکس ، ویتامین آ و دی و مواد معدنی مانند کلسیم ، پروتئین حیوانی و اسید لاکتیک است . ترکیب شیر به همراه عسل خواص باورنکردنی برای ارتقای سطح سلامت دارد :

محافظت از پوست

ترکیب شیر و عسل دارای خواص ضد میکروبی و پاک کننده است . بسیاری از محصولات زیبایی حاصل این ترکیب هستند . مصرف این نوشیدنی به شفافیت پوست کمک می کند و درمانی موثر برای سلولیت است .

هضم موثر غذا 

عسل از رشد باکتری های مفید در سیستم گوارش حمایت می کند . باکتری های مفید روده به سیستم هضم و جذب موثر مواد غذایی کمک می کنند و حتی روی عملکرد موثر مغز نیز تاثیر دارند .

افزایش مقاومت 

خوردن شیر به همراه عسل به طور روزانه ، باعث افزایش مقاومت بدن شما می شود . شیر دارای پروتئین و عسل حاوی کربوهیدرات است . هر دوی این عناصر برای تحریک متابولیسم شما ضروری هستند .

حفظ سلامت استخوان ها 

نوشیدن شیر به همراه عسل ، باعث جذب بیشتر کلسیم در بدن شده و همین امر از بروز بیماری هایی مانند پوکی استخوان و التهاب مفاصل پیشگیری می کند .

مبارزه با بی خوابی 

خوردن شیر گرم همراه با عسل قبل از خواب شبانه ، یکی از شناخته شده ترین روش ها برای مبارزه با بی خوابی است . هر کدام از این مواد به تنهایی با بی خوابی مبارزه می کنند ولی تاثیر ترکیبی آنها خواص چند برابر دارد . عسل تنها ماده شیرین است که به شما اجازه می دهد کنترل بیشتری روی انسولین تولیدی بدن داشته باشید . این روند
باعث می شود مغز شما تریپتوفان بیشتری تولید کند . این ماده شیمیایی سپس به سروتونین تبدیل می شود ؛ هورمونی که به بهبود خواب کمک می کند . شیر گرم همچنین
ناراحتی معده را کاهش می دهد و به بهبود خواب کمک می کند .

مبارزه با پیری زودرس

آنتی اکسیدان های موجود در ترکیب شیر و عسل به مبارزه با رادیکال های آزاد بدن می رود . رادیکال های آزاد تاثیرات مخربی روی همه سیستم های بدن دارند ؛ به پوست
آسیب می رسانند و منجر به لکه های پوستی می شوند . ترکیب شیر و عسل ، فعالیت رادیکال های آزاد در بدن را خنثی می کند .

مبارزه با باکتری ها 

شیر و عسل تاثیرات بسیار مثبتی در مبارزه با برخی از باکتری ها دارد ، کاهنده علائم سرماخوردگی و سرفه است و به سیستم تنفسی شما کمک می کند .