تغذیه کودک و اهمیت آن در سنین رشد

تغذیه کودک و اهمیت آن در سنین رشد

تغذیه کودک با غذاهای مناسب یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که از باید از سوی والدین صورت بگیرد . هرچند گاهی خوردن میان وعده‌ و هله هوله از سوی بچه‌ها ضرر چندانی ندارد اما فراموش نکنید که فرزند شما نیاز به دریافت ویتامین‌ها و مواد مغذی برای رشد مناسب و کافی دارد مطالعات پزشکی نشان می‌دهند کودکانی که برنامه غذایی سالمی ندارند از لحاظ ذهنی و جسمی از رشد کافی باز می‌مانند و به طور کلی زندگی آن‌ها به طور کلی کیفیت بالایی نخواهد داشت .

تغذیه مناسب چگونه به رشد و نمو کودک کمک می‌کند ؟

از هر پدر و مادری بپرسید می‌گوید بچه‌ها خیلی زود بزرگ می‌شوند . متاسفانه ، سرعت رشد در کودکانی که از تغذیه ضعیف رنج می‌برند طبیعی نخواهد بود و در سال اول حیات ، کودک با یک دوره سریع رشد مواجه خواهد شد . اگر فرزند شما آنچه را که در قالب یک تغذیه مناسب در این دوران نیاز دارد دریافت نکند ، تاثیر آن را در سال‌های بعدی زندگی او خواهید دید . به همین دلیل است که تغذیه کودک با شیر مادر و استفاده از شیر خشک خوب از سوی والدین اهمیت دارد .

چیزی که به آن رشد دوران کودکی می‌گوییم با آغاز راه رفتن تمام نمی‌شود و کودک تا رسیدن به بلوغ در هر سال بین ۶ تا ۷ سانتی متر قد می‌کشد . دوره سریع رشد بعدی از اوایل تا اواسط نوجوانی همزمان با تغییرات هورمونی و سایر مراحل مهم رشد صورت می‌گیرد . اگر کودکی در این دوره مهم از تغذیه مناسب برخوردار نشود ، شاهد اثرات منفی آن در بزرگسالی خواهد بود .