توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا

  • مرتب دست های خود را بشویید از یک شوینده الکلی برای شستشوی دست های خود استفاده کنید در صورت عدم دسترسی از آب و صابون ( ترجیحا مایع ) استفاده کنید .

چرا دست ها مهم هستند ؟

شستشوی دست ها با آب و صابون یا استفاده از شوینده های الکلی ویروس هایی را که ممکن است در دست های شما خانه کرده باشند ، از بین می برد .

  • فاصله خود را با دیگران رعایت کنید . بین شما و کسی که در حال عطسه یا سرفه است باید حداقل ۱ متر فاصله وجود داشته باشد .

چرا اینکار مهم است ؟

وقتی فردی عطسه یا سرفه می کند ، از این راه ذرات مایعی را از بینی یا دهان خود به بیرون پخش می کند ؛ ذراتی که ممکن است حاوی ویروس باشند .
اگر فاصله درست را با فرد رعایت نکرده باشید ، این ذرات از راه تنفس وارد بدن شما می شوند که می توانند ویروس کووید-۱۹ را هم با خود داشته باشند .

  • از دست زدن به چشم ها ، بینی و دهان خود خودداری کنید . همانطور که می دانید دست ها با بسیاری از سطوح تماس داشته و می توانند حاوی ویروس باشند .
    در صورت آلوده شدن دست های ما می توانند ویروس را به چشم ها ، بینی یا دهان ما منتقل کنند . از این اجزای بدن نیز ویروس به داخل بدن راه پیدا کرده
    و باعث بیماری می شود .
  • بهداشت تنفسی خود را رعایت کنید . در حقیقت باید اطمینان حاصل کنید که هم خود شما هم افراد دور و برتان از این اصول بهداشتی پیروی می کنند .
    اما این اصول به چه معناست ؟ در هنگام عطسه یا سرفه دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی و در صورت عدم دسترسی با آرنج تان بپوشانید .
    سپس بلافاصله دستمال را در یک سطل زباله دربسته بیندازید .

چرا باید این کار را بکنیم ؟

ذرات ویروس را پراکنده می کنند . با رعایت بهداشت تنفسی شما اطرافیان خود را از ویروس هایی مثل آنفلونزا ، سرماخوردگی و مهم تر از همه کووید-۱۹ محافظت می کنید .

  • اگر تب ، سرفه یا دشواری در تنفس داشتید ؛ بلافاصله به دنبال مراقبت های پزشکی باشید . در صورتی که احساس بیماری دارید ، در خانه بمانید .
    اگر هم تب ، سرفه یا مشکل در تنفس در خود مشاهده کردید ، فورا به دنبال خدمات پزشکی مراکز درمانی شهر خود باشید .

چرا ؟

این مراکز درمانی محلی به تازه ترین اطلاعات دسترسی دارند . در صورت بروز مشکلی آنها می توانند شما را راهنمایی کرده و مانع انتشار ویروس و دیگر عفونت ها شوند .