خاصیت ماست برای سلامتی

خاصیت ماست برای سلامتی

سلامت نیوز : ماست از گزینه‌های غذایی مفید برای سلامت به حساب می‌آید که سرشار از مواد مغذی همچون پروتئین ، کلسیم ، ویتامین‌ها و پروبیوتیک‌هاست .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، بیشتر کارشناسان تغذیه از میان انواع ماست مصرف ماست یونانی را توصیه می‌کنند که از جمله فوائد آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

افزایش استحکام استخوان : در مطالعه‌ای که گروهی از محققان ایرلندی روی تعدادی فرد بزرگسال انجام دادند ، مشخص شد رابطه‌ای بین افزایش مصرف ماست و تقویت تراکم استخوان‌ها وجود دارد . همچنین مصرف ماست باعث می‌شود خطر پوکی استخوان در مردان و زنان به ترتیب ۵۲ و ۳۹ درصد کاهش پیدا کند .

تقویت قدرت ایمنی : سلامت روده فاکتور کلیدی در هضم بهتر مواد غذایی ، بالا رفتن کیفیت خواب ، کاهش خطر ابتلا به بیماری و کاهش شدت عفونت‌ها به حساب می‌آید . ماست که منبع غنی از پروبیوتیک‌هاست نه تنها می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند ؛ بلکه سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد .

حفظ سلامت قلب : گروهی از محققان استرالیایی به بررسی تاثیر مصرف لبنیات همچون شیر ، پنیر و ماست در خطر ابتلا به بیماری‌های
قلبی – عروقی در زنان مسن پرداختند . 
به گفته محققان ، تنها مصرف ماست با کاهش خطر ضخامت لایه‌ی اینتیما مدیای سرخرگ کاروتید مرتبط بوده‌ است .

به گزارش مدیکال دیلی ، کنترل وزن از دیگر خاصیت‌های مصرف ماست به حساب می‌آید . ماست به دلیل حاوی بودن پروتئین گزینه غذایی مفید برای کاهش وزن است . مصرف ماست باعث می‌شود فرد مدت زمان بیشتری را احساس سیری داشته باشد و ساعتی پس از صرف وعده غذایی گرسنه نشود .