خواص شگفت انگیز شیر کاکائو را بشناسید

خواص شگفت انگیز شیر کاکائو را بشناسید

شیر کاکائو علاوه بر پروتئین ، یک منبع از ویتامین A ، ویتامین D ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، ید و ویتامین‌ های B نیز می‌باشد . شیر کاکائو حاوی کربو هیدرات و مقداری کمی چربی رژیمی است .

شیر کاکائو ؛ منبع غنی پروتئینه گزارش مجله سرگرمی باشگاه خبرنگاران جوان ، در حالی که شیر کاکائو حاوی قند است ، اما یک منبع غنی از پروتئین با کیفیت بالا می‌باشد . علاوه بر این شیر کاکائو ، درست مانند شیر سفید حاوی مواد مغذی است . شیر کاکائو ممکن است حتی به ریکاوری عضلات پس از تمرینات شدید کمک کند . با این حال سعی کنید از مارک‌های شیر کاکائو که سرشار از قند افزوده هستند ،
اجتناب نمایید .

پروتئین موجود در شیر شکلات

شیر کاکائو به طور کلی در هر فنجان حدود ۸ گرم پروتیئن فراهم می‌کند . با این حال برخی از مارک‌های شیر کاکائو حاوی پروتئین بیشتری هستند مانند شیر شکلات بسیار تصفیه شده Fairlife با ۱۳ گرم پروتئین کامل با کیفیت بالا . از آنجا که شیر ( از جمله شیر کاکائو ) حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است که بدن شما به طور منظم نیاز دارد ، یک منبع از پروتئین کامل با کیفیت بالا می‌باشد .

نیازهای پروتئین روزانه

موسسه پزشکی خاطرنشان می‌کند که میزان توصیه شده روزانه (RDA) برای پروتئین ، ۵۶ گرم برای مردان و ۴۶ گرم برای زنان و ۷۱ گرم در روز برای زنان باردار و شیر ده است . با این حال مصرف مقادیر بیشتر پروتئین در هنگامی که سعی دارید وزن کم کنید ، اغلب مفید است ، چون پروتئین به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید و سوخت و ساز شما را افزایش می‌دهد . با توجه به یک بیانیه موقعیت ۲۰۰۷ که در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی منتشر شد ، ورزشکاران از مصرف ۰ ٫ ۶ تا ۰ ٫ ۹ گرم پروتئین به ازای هر ۰ ٫ ۴ کیلوگرم از وزن بدنشان در روز سود می‌برند .

سایر مواد مغذی مفید

شیر کاکائو علاوه بر پروتئین ، یک منبع از ویتامین A ، ویتامین  D، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، ید و ویتامین‌های  B نیز می‌باشد . شیر کاکائو حاوی کربوهیدرات و مقداری کمی چربی رژیمی است . شیر کاکائو کامل ، چربی بالاتری نسبت به شیر کاکائو کم چرب دارد ، اما با توجه به یک بررسی که در سال ۲۰۱۲ در پیشرفت هایی در تغذیه منتشر شد ، به نظر نمی‌رسد که چربی شیر ، خطر ابتلای شما به بیماری قلبی را افزایش دهد .

مزایای اضافه برای ورزشکاران

با توجه به یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ در Medicine and Science in Sports and Exercise منتشر شد ، به نظر می‌رسد که نوشیدن شیر کاکائو به بدن شما کمک می‌کند که پس از ورزش استقامتی ریکاوری شود . این مطالعه دریافت که مصرف شیر کاکائو کم چرب ، درست پس از تمرین و دو ساعت پس از ورزش ، به علت نسبت ۴ به ۱ کربوهیدرات به پروتئین ، مایعات و سدیم موجود در شیر کاکائو برای ریکاوری عضله مطلوب است . انتخاب شیر کاکائو با پروتئین بالاتر برای کمک به ریکاوری عضله پس از تمرینات و تامین نیازهای پروتئین افزایش یافته ورزشکاران
نیز مفید است .

ملاحظات برای کاهش وزن

پروتئین موجود در شیر کاکائو ( به خصوص شیر کاکائو با پروتئین بالا ) در هنگامی که سعی در کاهش وزن دارید ، مفید است ، اما قند افزوده در شیر کاکائو نه . برخی مارک‌های شیر کاکائو به علت قند افزوده ، فقط در ۱ فنجان تا ۱۹۰ کالری و ۲۷ گرم قند دارند . با این حال شیر کاکائو بسیار تصفیه شده Fairlife در هر فنجان فقط ۱۴۰ کالری و ۱۲ گرم قند دارد ( که همان مقدار قند موجود در شیر سفید کم چرب است ) بنابراین گزینه بهتری برای کاهش وزن می‌باشد . بهتر از آن ، شیر سفید خامه گرفته ، شیر سفید بسیار تصفیه شده بدون چربی یا شیر سویای معمولی را امتحان کنید که هر کدام حاوی فقط ۸۰ تا ۹۰ کالری و ۸ تا ۱۳ گرم پروتئین در هر فنجان هستند .