خواص شگفت انگیز نان ، پنیر و سبزی برای درمان پوکی استخوان

خواص شگفت انگیز نان ، پنیر و سبزی برای درمان پوکی استخوان

سلامت نیوز : یک محقق و پژوشگر طب سنتی مصرف خوراک نان ، پنیر و سبزی را برای مبتلایان به پوکی استخوان مفید دانست .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ خوراک نان ، پنیر و سبزی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲ ، B ۳، B۶، B۱۲، امگا ۳ ، پروتئین ، کلسیم ، فسفر ، مس ، آهن ، منیزیم ، روی ، پتاسیم ، فولات ، قند ، کربوهیدرات و اسیدفولیک است .

برای بررسی خواص خوراک نان، پنیر و سبزی و اینکه مصرف این خوراک برای چه افرادی مفید است ،  با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید .

بهترین زمان مصرف خوراک نان ، پنیر و سبزی

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی ؛ درباره بهترین زمان مصرف خوراک نان ، پنیر و سبزی ، اظهار کرد : بهترین زمان مصرف این خوراک عصر و شب است ، زیرا جذب پنیر در بدن عصر و شب بهتر انجام می‌شود .

وی بیان کرد : کلسیم موجود در پنیر برای جذب شدن در بدن نیاز به پروتئین و ویتامین D دارد ؛ بهترین پروتئین برای پنیر گردو بوده که حاوی فسفر و پروتئین بالایی است ؛ برای جذب کلسیم موجود در پنیر هم از خرما استفاده می‌کنیم که حاوی ویتامین D فراوان است .

عظمایی درباره اینکه مصرف خوراک نان ، پنیر و سبزی برای چه افرادی مفید است ، تاکید کرد : این خوراک برای کودکان در حال رشد ، بزرگسالان ، زنان باردار و شیرده ، مبتلایان به پوکی استخوان و افرادی که در دوره نقاهت بیماری هستند مفید است .

وی تصریح کرد : سبزیجات استفاده شده در خوراک نان ، پنیر و سبزی به ویژه نعناع و ترخون برای افراد لاغر بسیار مفید است ، زیرا این سبزیجات علاوه بر افزایش اشتها در افراد ، هضم راحتی هم دارند ؛ اگر این خوراک در وعده عصرانه یا شام اشخاص لاغر گنجانده شود باعث افزایش وزن آنها می‌شود .

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت : خوراک نان ، پنیر و سبزی برای افراد کم‌خون و دیابتی مفید است ؛ این خوراک نقش مؤثری در بهبود عملکرد قلب ، جوان‌سازی پوست ، تقویت مو و حافظه دارد .

عظمایی اظهار کرد : افراد بهتر است در ظرف پنیر مقداری پونه کوهی و کاکوتی خشک شده بریزند .