خواص هات چاکلت چیست ؟

خواص هات چاکلت چیست ؟

شکلات داغ یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است . این نوشیدنی از نوشیدنی‌هایی است که افراد با سلیقه‌های مختلف از آن استقبال می‌کنند . این نوشیدنی را در هر ساعتی از روز می‌توان میل کرد اما نوشیدن هات چاکلت در صبح فواید زیادی برای سلامتی بدن شما خواهد داشت . هات چاکلت می‌تواند جایگزین مناسبی برای چایی یا قهوه باشد . به خصوص برای کسانی که خیلی طرفدار قهوه نیستند . در گذشته هات چاکلت را با شکلات خالص تهیه می‌کرد و به همین دلیل طعمی تلخ داشت . اما بعد از گذشت زمان اسپانیایی‌ ها کمی شیرینی به آن اضافه کردند و با طعمی جدید از هات چاکلت رو به رو شدند . امروزه این نوشیدنی را کمی شیرین و به صورت داغ سرو می‌کنند . در ادامه این مطلب با خواص هات چاکلت بیشتر آشنا خواهید شد .

خیلی‌ها تصور می‌کنند بعد از فرآیند تهیه هات چاکلت ، این نوشیدنی خواص شکلات خود را از دست می‌دهد . اما در حقیقت هات چاکلت بسیاری از خواص میوه کاکائو را دارد و این خواص به شما کمک خواهند کرد تا روز خود را بهتر شروع کنید .

خواص هات چاکلت

بهبود عملکرد عروق خونی

بر اساس تحقیقات علمی ، فلاونول‌های کاکائو می‌توانند عملکرد عروق خونی را بهبود بخشد . این ماده باعث می‌شود خون در تمام بدن جریان پیدا کند . فلاونول‌ها به ساخته شدن نیتریک اکسید کمک می‌کنند . نیتریک اسید از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند . این ماده کمک می‌کند پلاکت‌ها چسبندگی کمتری داشته باشند و خون راحت‌تر در بدن جریان پیدا کند .

بهبود عملکرد مغز

تحقیقات نشان داده نوشیدن شکلات داغ می‌تواند باعث بهبود عملکرد مغز شود . مصرف شکلات داغ می تواند با افزایش جریان خون مغز باعث تقویت حافظه شده و از بیماری‌های آلزایمر و زوال عقل پیشگیری کند .

تقویت دندان‌ها

 از دیگر خواص هات چاکلت تقویت دندان‌ها است . کاکائو ماده‌ای به نام تئوبرمین است که از زرد شدن و از بین رفتن مینای دندان‌ها جلوگیری می‌کند و از این طریق از دندان‌های شما حفاظت می‌کند . با داشتن دندان‌های سالم می‌توانید با خیال راحت از مواد غذایی مورد علاقه خود استفاده کنید .

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

همانطور که گفتیم فلاونول‌های موجود در کاکائو باعث بهبود جریان خون می‌شوند . داشتن جریان خون سالم کلیدی برای داشتن یک قلب سالم است . به همین ترتیب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در شما کاهش می یابد . داشتن قلب سالم کلیدی برای داشتن یک زندگی سالم است زیرا قلب یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بدن ماست .

خواص هات چاکلت چیست ؟

ارزش غذایی هات چاکلت در ۱۰۰ گرم

کالری : ۱۹۴

چربی اشباع شده : ۳/۶ گرم

چربی غیر اشباع شده : ۰/۲ گرم

ترانس : ۰/۲ گرم

کلسترول : ۲۰ میلی گرم

سدیم : ۱۱۰ میلی گرم

پتاسیم : ۴۹۲/۵ گرم

فیبر : ۲/۵ گرم

پروتئین : ۹ گرم

کافئین : ۵ میلی گرم

ویتامین آ : ۸ درصد

کلسیم : ۲۸ درصد

ویتامین دی : ۲۸ درصد

ویتامین ب  ۱۲: ۲۰ درصد

ویتامین ب ۶ : ۵ درصد

آهن : ۶ درصد

مگنزیم : ۱۴ درصد

ارزش غذایی که از شکلات داغ ذکر کردیم نشان می‌دهد این ماده غذایی دارای ارزش غذایی خوبی است . حتی بعضی از محققان معتقدند که این نوشیدنی به دلیل داشتن مواد مغذی زیادی که دارد می‌تواند جای شیر را بگیرد . اما لازم است این نکته را هم به خاطر داشته باشید که زیاده روی در مصرف شکلات داغ می‌تواند حساسیت ، آلرژی ، یبوست و سر درد میگرنی شود .