خوراکی‌های معجزه‌آسا برای افزایش قد

خوراکی‌های معجزه‌آسا برای افزایش قد

قد بلند یکی از فاکتور‌هایی است که اکثر افراد خواهان آن هستند . عوامل مختلفی مثل تغذیه ، شرایط اقلیمی و ژنتیک روی رشد قد انسان تاثیرگذارند ؛ اما مهم‌ترین فاکتور
قابل کنترل برای رشد قد تغذیه است . پیروی از یک رژیم غذایی مناسب باعث می‌شود ، یک فرد از حداکثر استعداد ژنتیکیش استفاده کند . به گفته متخصصان امکان افزایش قد
بعد از مرحله بلوغ بسیار کم است . درنتیجه والدین مهم‌ترین نقش را در افزایش قد فرزندان خود ایفا می‌کنند .
در این مقاله بار دیگر با
 خوراکی‌ هایی که باعث افزایش قد کودکان‌ تان آشنا خواهد شد . ناگفته نماند مصرف این خوراکی ‌ها بعد از ۲۵ سالگی و بسته شدن صفحات رشد هم بی‌تاثیر نیست .

افزایش قد با فرآورده‌های لبنی

وقتی صحبت از افزایش قد می‌شود ، هیچ چیز جای لبنیات را نمی‌گیرد . شیر و سایر فرآورده‌ های لبنی مثل ماست ، پنیر به خاطر داشتن مواد مغذی مثل کلسیم ، پروتئین و ویتامین‌ های مختلف برای افزایش قد ضروری‌اند . بنابراین اگر نگران رشد قدی فرزندانتان هستید ، روزانه حداقل ۲ لیوان شیر و سایر فرآورده‌های لبنی را داخل رژیم غذایی آن‌ ها بگنجانید .

 تخم مرغ

تخم مرغ یکی از منابع ارزان پروتئین است که برای رشد قد ضروری است . تخم مرغ منبع قوی ‌ای از ویتامین د ، کلسیم و ریبوفلاوین است که به رشد استخوان ‌ها بسیار
کمک می‌کند .

 

سویا

سویا ماده‌ای مغذی است که اگر به صورت روزانه مصرف شود ، به رشد قد کمک میکند . این ماده سرشار از پروتئین ، اسیدفولیک ، ویتامین و فیبر است .
پروتئین موجود در سویا باعث رشد استخوان‌ها می‌شود . بر اساس مطالعات به طور متوسط هر فرد روزانه باید ۵۰ تا ۵۵ گرم سویا مصرف کند .

موز

موز منبع غنی مواد معدنی مثل پتاسیم ، منگنز و باکتری‌ های پروبیوتیک است . پتاسیم موجود در موز اثرات مضر سدیم را خنثی کرده و از ضعیف شدن استخوان‌ ها
جلوگیری می‌کند . کلسیم موجود در موز هم از نازک شدن استخوان‌ها جلوگیری کرده و به محکم‌تر کردن آن‌ ها کمک می‌کند .

 

بلغور جو دوسر

جو دو سر منبع گیاهی پروتئین است که در رشد قدی و تقویت توده عضلانی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند . آمینو اسید‌ های موجود در مواد پروتئینی هم برای رشد
بهینه و عملکرد بدن بسیار ضروری هستند . بنابراین شخصی که می‌خواهد رشد قدی داشته باشد ، باید روزانه ۵۰
 گرم جو دوسر مصرف کند .

 آجیل‌ها

آجیل‌ هایی مثل بادام زمینی و دانه‌ هایی مثل تخم کدو و دانه کتان علاوه بر این که تنقلاتی خوش‌خوراک به حساب می‌آیند ، شامل مواد معدنی ضروری برای بدن ، چربی‌های سالم و آمینواسید‌هایی هستند که برای رشد استخوان ‌ها بسیار مفیدند . مواد مغذی موجود در آجیل‌ها با تحریک هورمون‌‌ های رشد باعث افزایش قد می‌شوند .

  

ماهی

ماهی‌هایی مثل سالمون ، تن ، ساردین منبع غنی‌ای از پروتئین و ویتامین د هستند . که هر دو جز فاکتور‌ های مهم برای افزایش قد به حساب می‌آیند . غذا های غنی از ویتامین د مثل ماهی جذب کلسیم از منابع غذایی دیگر را که برای رشد و نمو استخوان‌ها و افزایش تراکم استخوانی ضروری است بهبود می‌بخشند .

 

سبزیجات

سبزیجات علاوه بر داشتن مواد معدنی و ویتامین‌ ها و کربوهیدرات ، دارای فیبر‌های رژیمی لازم برای تحریک هورمون های رشد در بدن است که به رشد قد کمک می‌کند . اسفناج ، کولارد سبز ، بروکلی ، نخودفرنگی و بامیه ازین قبیل هستند .

 هویج

هویج را فراموش نکنید . ویتامین A یکی از فاکتور ‌های مهم برای رشد است که هویج یکی از منابع غنی این ویتامین است .  کمبود این ویتامین ممکن است باعث نارسایی
رشد استخوان و پوسیدگی دندان‌ها شود 
.

 مرغ

مرغ یکی از منابع طبیعی پروتئینی است که به ساخت بافت ‌ها و ماهیچه‌ ها کمک می‌کند . اگر می‌خواهید قدتان افزایش پیدا کند ، حداقل روزانه حدود ۵۰ گرم مرغ مصرف کنید .

در مقابل مواد و خوراکی‌هایی که باعث افزایش قد می‌شوند ، داروها و خوراکی‌هایی هستند که روند رشد در کودکان را به تعویق می‌اندازند . به طور کلی مصرف بیش از اندازه کورتون در  سنین رشد مضر است . اما باید به این نکته توجه داشت ، اگر مصرف دارویی توسط پزشک تشخیص داده شود ، پزشک این مضرات را در نظر گرفته است .
بنابراین تنها کاری که باید کرد این است که دارو را مطابق با تجویز پزشک مصرف کنیم 
.

نوشابه هم به خاطر این که مانع از جذب کلسیم می‌شود ، می‌تواند باعث کاهش رشد و کوتاه قدی شود