در راستای پیوند صنعت و دانشگاه رخ داد : کسب تندیس طرح ملی ایران مرز پرگهر توسط پگاه تهران

در راستای پیوند صنعت و دانشگاه رخ داد : کسب تندیس طرح ملی ایران مرز پرگهر توسط پگاه تهران

طرح ملی ایران مرز پرگهر با هدف تقویت روحیه خودباوری و تحقق شعار «ما می‌توانیم» هر ساله ویژه دانشگاهیان و نخبگان دانشگاهی سراسر کشور به منظور آشنایی آن ها با مواریث فرهنگی، تمدنی و طبیعی، پروژه های ملی و توانمندی‌های صنعتی، اقتصادی، علمی- آموزشی و زیربنایی کشور انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، امروز ۷ دی ماه در اختتامیه پانزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر ، در راستای ارتقای فرهنگ سلامت و تعامل میان صنعت و دانشگاه ، تندیس واحد برتر این جشنواره به پاس  ارتباطات و ایجاد بستر مناسب آموزشی برای دانشجویان و زمینه سازی برای گردشهای علمی و آشنایی با صنعت و تکنولوژی های کاربردی و ایجاد افق ملموس برای درک از آینده شغلی دانشجویان به پگاه تهران تعلق گرفت .

رحیم یعقوب زاده رئیس مرکز گردشگری علمی و فرهنگی دانشجویان ایران و رئیس طرح ایران مرز پرگهر  با اشاره به جزییات آن گفت: تاکنون در طراحی و اجرای “اردوهای ایران مرز پرگهر” تلاش می شده است تا با ارائه مدلی مناسب از بازدید علمی و متناسب با رشته های تحصیلی، دانشجویان از مقاصد طبیعی، بناهای فرهنگی و تاریخی و پروژه های صنعتی بازدید نمایند تا شناختی به صورت رودررو و بی واسطه با ابعاد مختلف سرزمینی ایران شکل گیرد اما با توجه به شرایط حاکم در این دوره و شیوع بیماری کرونا و محدودیت در اجرای اردوهای دانشجویی مقرر شد طرح مذکور با سه رویکرد معرفی اماکن و مجموعه‌های علمی، صنعتی و فناورانه، مقاصد گردشگری فرهنگی و مقاصد طبیعت‌گردی برگزار شود.

زینب یوسفی دبیر طرح ایران مرز پرگهر گفت : در تولید محتوای طرح سعی شده است مقاصدی که در سطح ملی و استانی ویژگی های متمایزی همچون کارآفرینی، اشتغالزایی بالا، کیفیت تولید و نیز صادرکنندگان نمونه ملی در سطح خاورمیانه و فراملی انتخاب و معرفی شوند.

در این مراسم محمد حسن فراهانی معاون کیفیت پگاه تهران که به نمایندگی از مدیر عامل مجموعه تندیس جشنواره را دریافت کرد به حمایت همه جانبه مجموعه صنایع شیر و پگاه تهران در تعامل با مراکز دانشگاهی اشاره کرد و افزود : دانشجویان با حضور در محیط های علمی فرهنگی و صنعتی کشور می توانند گام موثری در جهت کمبودها و افزایش سطح علمی کشور برداشته و با پشتکار و ایجاد انگیزه به آینده شغلی خود امیدوار باشند .

موسوی مدیر روابط عمومی پگاه تهران تصریح کرد :  مجموعه های صنایع شیر ایران ( پگاه) در بحث فرهنگسازی سلامت در جامعه گامهای موثری برداشته و با همکاری با نهادها و سازمانها توانسته با حضور سفیران سلامت و فرهنگسازی در ارتقای سرانه مصرف شیر و لبنیات اقدامات موثری صورت دهد . وی همچنین به فعالیتهای فرهنگی صورت گرفته در حوزه روابط عمومی پگاه تهران اشاره کرد و افزود : این صنعت آمادگی هرگونه برگزاری سمینارهای آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته و می توان در موارد گردشهای علمی نیز تورهای مجازی برگزار کرد .

در پایان مراسم ، لوح و تندیس پانزدهمین دوره طرح ملی ایران مرز پرگهر به سید جعفر میر مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران و واحدهای فعال و موثر در این طرح بعنوان واحد برتر اهدا شد .