در روز ارتباطات و روابط عمومی و با حضور شرکت‌ های تابعه برگزار شد

در روز ارتباطات و روابط عمومی و با حضور شرکت‌ های تابعه برگزار شد

وبینار مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور با مدیران روابط عمومی شرکت های تابعه صندوق صبح امروز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی صنایع شیر ایران ، این نشست به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی و در اولین روز این هفته ، صبح امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹
با حضور اکبر افتخاری مدیر عامل صندونق بازنشستگی و بیژن رمضانی مدیر روابط عمومی و سایر معاونین صندوق بازنشستگی کشور و مدیران روابط عمومی
شرکت های تابع صندوق بازنشستگی کشوری بصورت ویدیو کنفراس برگزار شد .

در ابتدای نشست ، رمضانی با تبریک روز روابط عمومی به مدیران این حوزه تاکید کرد : این نشست نشان دهنده آن است که مدیران ارشد صندوق توجه ویژه ای
به حوزه روابط عمومی و ارتباطات دارند .

در ادامه نشست هم از بین ۶۵ شرکت کننده حاضر  وبینار چند تن از مدیران روابط عمومی به نمایندگی از سایرین نکاتی را به مدیر عامل صندوق منتقل کردند .

حمیدرضا طهماسبی پور مدیر روابط عمومی صنایع شیر ایران با تقدیر از توجه مقام ارشد هلدینگ به موضوع روابط عمومی گفت : خوشبختانه دیدگاه مدیر ارشد صندوق
به حوزه ارتباطات و روابط عمومی دقیق و علمی است و به زودی با تشکیل شورای ارتباطات استانی ، هم افزایی بیشتری میان شرکت ‌های عضو گروه صندوق بازنشستگی
به وجود خواهد آمد .

وی با انتقاد از عدم درک درست در برخی مدیران بالا دستی درباره حوزه روابط عمومی ، افزود : برنامه محوری و پرهیز از نگاه‌ های سلیقه ای موضوعی است که باید در حوزه
روابط عمومی به صورت فنی مورد نظر باشد .

 اکبر افتخاری مدیر عامل صندوق بازنشستگی ، پس از شنیدن نکات حاضران با  تسلیت ایام شهادت حضرت امیر المومنین علی ( ع ) و تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی گفت : در سازمان‌ های ایرانی حوزه‌ هایی وجود دارد که توجه کمتری به آن‌ ها می‌شود ؛ از جمله بخش ارتباطات ، منابع انسانی و مارکتینگ .

او تشریح کرد : وقتی دلیل این توجهی را از مدیران جویا می شویم پاسخ آن است که توجه ما روی ماموریت اصلی است به عنوان مثال در یک شرکت تولیدی توجه و الویت اصلی تولید است . غافل از آنکه بی توجهی به برخی حوزه ها منجر به معیوب سازی چرخه و فرآیند های اصلی شرکت می‌شود و این بخش‌ ها ابزار لازم برای رسالت اصلی
شرکت را در اختیار مجموعه قرار می‌دهد .

افتخاری ادامه داد نگاه من به حوزه روابط عمومی به عنوان چشم و گوش  و نقطه واسط اتصال داخلی و بیرونی سازمان است . روابط عمومی بایستی به زبانی قابل فهم
مسائل را به مخاطبین انتقال دهد از آن ها بازخورد بگیرد و این بازخورد را پایش و بررسی از جهت آن که شامل ، جامع و کامل باشد به بخش برنامه ریزی سازمان منتقل سازد
تا برنامه ریزی های سازمان مداوم به روز رسانی شود و از این جهت کار روابط عمومی مشابهه حواس انسان است .

وی افزود : در خصوص جایگاه سازمانی روابط عمومی مدیران حوزه های دیگر باید آموزش داده شوند و این جایگاه را به درستی بشناسند و همچنین خود مجموعه روابط عمومی
نیز می بایست پیگیر برنامه های آموزشی برای حوزه خود باشد .

او تاکید کرد : دیدگاه من در خصوص اقدامات و برنامه ها در حوزه روابط عمومی تقدم حرکت بر بودجه است و انتظار دارم مدیران و مجموعه روابط عمومی
در استان های مختلف کشور با بهره گیری از خلاقیت بتوانند جایگاه سازمان را در ذهن مخاطب ارتقا دهند .