در زمستان ، صبحانه ای سرشار از لبنیات مصرف کنید

در زمستان ، صبحانه ای سرشار از لبنیات مصرف کنید

یک متخصص تغذیه با تاکید بر لزوم صرف صبحانه گفت که پس از صرف یک صبحانه کامل، میان وعده‌ هایی مانند میوه یا شیر، نیاز کودکان را در زنگ‌های تفریح به بهترین نحو برطرف می‌کند. آقای دکتر سید علی کشاورز، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: همه افراد به ویژه کودکان باید صبحانه را به طور کامل بخورند؛ زیرا تمام فعالیت‌های فکری و جسمی افراد از ابتدای صبح آغاز می‌شود.
به عبارت دیگر خوردن صبحانه نقش موثری در انجام فعالیت‌های روزانه دارد. وی افزود: یک‌چهارم از انرژی و پروتئین روزانه ما از طریق وعده صبحانه تامین می‌شود. بنابراین باید به این وعده غذایی توجه بیشتری شود؛ بهترین نوع صبحانه در فصل بهار و تابستان نان، پنیر و مغز گردو همراه با یک لیوان شیر یا تخم مرغ با کره برای کودکان لاغراندام است. در فصل پاییز و زمستان عدسی و لوبیای پخته بهترین نوع صبحانه برای کودکان است.این متخصص تغذیه به والدین توصیه کرد: حتما والدین صبحانه را به طور کامل بخورند، زیرا آنها برای فرزندانشان الگو هستند، به خواب کودکان توجه کنند، بهترین زمان خواب ساعت ۸ شب برای کودکان است؛ زیرا بی‌خوابی سبب می‌شود کودکان از خوردن صبحانه خودداری کنند. این رفتار اشتباهی است که پدر و مادرها ایجاد می‌کنند.

دکتر کشاورز درباره نوع میان وعده‌های مناسب برای دانش‌آموزان گفت: بهتر است در میان وعده کودکان میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال یا نارنگی و نان و پنیر، بیسکویت، کیک با شیر گنجانده شود. چون مصرف لبنیات در جامعه بسیار پایین است و به علاوه در رشد قدی کودکان تأثیر بسزایی دارد.

وی درخصوص کودکانی که تا دیروقت در مدارس می‌مانند، گفت: در این‌گونه موارد دانش‌آموزان باید به طور کامل ناهار را صرف کنند. مهم‌ترین منابع غذایی در این وعده می‌تواند شامل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ باشد که حاوی پروتئین هستند.