دکترعلی رومی، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی خبر از برگزاری اولین همایش تخصصی “امنیت غذایی، سلامت و توسعه” داد

دکترعلی رومی، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی خبر از برگزاری اولین همایش تخصصی “امنیت غذایی، سلامت و توسعه” داد

به گزارش روزنامه جهان اقتصاد، اولین همایش تخصصی “امنیت غذا، سلامت و توسعه” ره اورد تشکیل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری به منظور تبیین و تشریح دستاوردهای تشکیل این هلدینگ های تخصصی دوشنبه ۶ دی ماه درمحل مجموعه فرهنگی تلاش وزارت کار وامور اجتماعی واقع در خیابان ولیصر بالاتر از جام جم نرسیده به چهارراه شهید چمران برگزار می شود.
علی رومی مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی با اشاره به اولین همایش تخصصی “امنیت غذا، سلامت و توسعه” خاطرنشان کرد: این همایش به منظور تبیین و تشریح دستاوردهای تخصصی شدن اقتصاد در جهت حرکت به سمت مدیریت فرآیندی و کارآمد و ارایه راهکارهای افزایش راندمان در شرکت های عمومی غیردولتی با حضور مسئولین کشوری، صاحبان صنایع، اساتید و کارشناسان صنعت غذا و صاحب نظران حوزه اقتصاد از سوی هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری برگزار می شود.
علی رومی تصریح کرد: تشکیل هلدینگ های تخصصی به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین اقدامات در دوره جدید مدیریت، در صندوق بازنشستگی کشوری، به عنوان نهادی عمومی غیر دولتی، که امانت دار سرمایه یک عمر تلاش و ممارست بازنشستگان عزیز کشورمان می باشد، باقیات الصالحاتی است که تبیین و تشریح دستاوردها و ره آورد تشکیل این هلدینگ های تخصصی، امید و اعتماد را در دل سهامداران عزیزمان شکوفا می نماید.
وی در ادامه این نشست خبری افزود: پرداختن به تخصصی شدن و محور قرار گرفتن تخصص در شرکت های یک مجموعه، مبحث اصلی و اساسی است که باید مورد توجه و عنایت ویژه صاحبان مناصب و صنایع قرار گرفته و ضمن تبیین صادقانه ره آورد و دستاوردها، تشریک مساعی و هم فکری در راستای ارتقاء بنگاه داری اقتصادی بر پایه تخصص در جامعه، نهادینه گردد.
مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: قاعدتا تجمیع و ادغام و سپس مدیریت و هدایت شرکت هایی با فرآیند عملکردی مشابه، یکی از مهمترین اقدامات در راستای خروج از مدیریت سنتی و تغییر رویکرد به سمت مدیریت فرآیندی است.
رومی با اشاره به مبحث جدید و جدی مدیریت فرآیندی افزود: در واقع رهبری سازمانی در راستای هر چه نزدیک تر شدن بنگاه های اقتصادی به اهداف تعیین شده بر اساس استراتژی های اجرایی تدوین شده می باشد.
وی افزود: تشکیل هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی و ۴ هلدینگ تخصصی دیگر در دوره مدیریت جدید در صندوق بازنشستگی کشوری، بستری را برای غلبه تخصص بر داده های تحمیلی شکل داد که موجب هم افزایی و شکوفایی و تحول به ویژه در شرکت هایی که بر اساس دیدگاه های غیراقتصادی در حال ورشکستگی و نابودی بودند، گردید.
مدیرعامل هلدینگ تاکید کرد: متاسفانه مدیریت غیر اقتصادی و سیاسی شدن اقتصاد به جای اقتصادی شدن سیاست، آفت گریبان گیر بنگاه های اقتصادی عمومی غیردولتی ما بوده و امید می رود تا با تخصصی شدن مدیریت این بنگاه ها، بتوان در راستای اهداف و منافع سهامداران گام برداشت و اداره بنگاه های اقتصادی با شیوه مدیریت عمومی و صرف منابع و منافع به صورت خصوصی را به سرانجام رساند.
رومی ضمن تبین دستاوردهای این هلدینگ عنوان کرد: با گام های موثری که در زمانی کوتاه (یکسال) که از زمان تشکیل هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی به صورت همه جانبه و همه سویه، برداشته شد امروز با تدوین راهبردها و استراتژی های اجرایی بر مبنای سودآوری و هم سو با سیاست های سلامت محور دولت محترم تدبیر و امید، پس از گذشت قریب به یک سال از تشکیل این هلدینگ، شاهد دستاوردهای امیدبخشی هستیم.
مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این هلدینگ ۴۰ شرکت تولیدی، دامپروری، بازرگانی و فروش، سرمایه گذاری و بورس و حمل و نقل را در زیر مجموعه خود دارد که همه این شرکت ها با تعریفی واحد و استراتژی مشترک، در خدمت تولید و توزیع و فروش محصولات غذایی و دارویی دارای کیفیت و سلامت محور می باشند.
رومی افزود: ما افتخار می کنیم که توانسته ایم با استفاده از ظرفیت ها و پتاسنیل هایی که در کشور و حتی در غرب آسیا سرآمد هستند، با رصد دقیق تحولات بین المللی و هم گام با علوم و فنون روز دنیا؛ در حوزه تولید، بازاریابی و فروش و بورس، موفقیت ها و دستاوردهای قابل قبولی داشته باشیم.
وی در تشریح افتخارات این هلدینگ گفت: تلاش در جهت تولید محصولات بر پایه کیفیت مناسب و تولید محصولات سلامت محور با بهره گیری از بهترین و متخصص ترین و متعهدترین نیروهای انسانی و مدرنترین ماشین آلات و سیستم های تولیدی از افتخارات این هلدینگ می باشد.
مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی افزود: هم چنین توزیع و فروش این محصولات در بازارهای داخلی البته با کنترل قیمت ها و قابلیت دسترسی لازم با استفاده از بزرگترین ناوگان توزیعی کشور در اقصا نقاط میهن عزیزمان، موجب مباهات است.
رومی اذعان کرد: یقینا سرلوحه قرار دادن سیاست های دولت محترم تدبیر و امید در خصوص عدم افزایش قیمت ها و ارتقاء سلامت محصولات تولیدی به عنوان یکی از اصلی ترین شاخصه های “امنیت غذایی” که از دغدغه های ملی و مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ابلاغ سیاست های کلی سلامت بوده، از داشته های صادقانه و موجبات بالندگی هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری می باشد.
وی در پایان ضمن دعوت از همه صاحبان صنایع، صاحب نظران، استاید دانشگاه و دانشجویان در حوزه صنعت غذا و اقتصاد برای حضور در این همایش گفت: با توجه به تلاش های چندماهه و اقدامات علمی انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این همایش و نشست تخصصی، می توان مدعی شد یکی از بهترین همایش های تخصصی در راستای تبیین دستاوردهای شرکت های عمومی غیر دولتی با رویکرد مدیریت تخصصی اقتصادی و هم پوشانی صنعت و علم روز دوشنبه ۶ دی ماه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خیابان ولی عصر (عج) تهران برگزار خواهد شد..