دیدار کارگران پگاه تهران با رئیس جمهور در آستانه روز کارگر

دیدار کارگران پگاه تهران با رئیس جمهور در آستانه روز کارگر

در آستانه روز کار و کارگر جمع کثیری از کارکنان پگاه تهران امروز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت همگام با سایر کارگران صنایع کشور با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی
دیدار داشتند .

دکتر حسن روحانی در مراسم گرامیداشت هفته کارگر و سی‌امین جشنواره قدردانی از کارگران ، گروه‌های کار و واحدهای کار نمونه ، از ۲۹ نفر از کارگران نمونه ملی ، مدیران واحدهای نمونه و کارگران نمونه سازمان بهزیستی و صندوق بیمه روستائیان و عشایر کشور با اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل و در جمع آنان سخنرانی کرد .

 

                                                                                                                                

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی قدرت دولت را نتیجه پشتیبانی مردم و تلاش کارگران خواند و با اشاره به صادرات غیرنفتی ۴۰ میلیارد دلاری کشور تاکید کرد : هدف آمریکا از قطع صادرات نفت کاهش درآمد ارزی ماست و راه مقابله با آن تولید و صادرات غیرنفتی است .

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیار خوشحالم در آستانه ماه مبارک رمضان ؛ ماه میهمانی خداوند ، در جمع کارگران عزیز در هفته کارگر هستم به دو موضوع مهم در مقطع فعلی و با توجه به شرایط خاص و ویژه کشور اشاره کرد و گفت :‌ در حال حاضر در برابر تحریم ظالمانه و غیرقانونی آمریکا هستیم که فشار این تحریم به طور مستقیم بر مردم عزیز کشور و بویژه کارگران ، اقشار متوسط و پایین جامعه است .

روحانی در این مراسم که در مجموعه ورزشی شهید معتمدی انجام شد ، با تأکید بر اینکه دولت ، کارفرمایان ، کارگران ، کارآفرینان و بخش‌های مختلف تولیدی جامعه امروز بار سنگین‌ تری بر دوش دارند ، ادامه داد : آمریکا از طریق اعمال تحریم‌های ظالمانه به دنبال کاهش درآمد ارزی کشور است و منبع بزرگ درآمد ارزی همواره فروش نفت ، میعانات و برخی صنایع وابسته به تولید نفت و گاز بوده است .

روحانی برنامه‌ریزی برای سهیم کردن کارگران در تولیدات بیشتر و صادرات محصولات را مورد تأکید قرار داد و افزود : کارگر باید بداند که اگر کیفیت محصولی که تولید می‌کند
ارتقاء یابد ، این جنس صادر شده و می‌تواند در سود حاصل از آن سهمی داشته باشد ، در این صورت با انگیزه بهتر و بیشتری تلاش خواهد کرد .

 قبل از سخنان ریاست جمهور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گزارش مبسوطی از سیاست ها و فعالیت های وزارت تعاون در سال رونق تولید ارائه دادند .

پیش از سخنرانی علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز مطالبات حوزه کارگری را به سمع و نظر رئیس جمهور رساند .