زیبایی و سلامت پوست و مو با کشک

زیبایی و سلامت پوست و مو با کشک

از کشک نه فقط  به صورت خوراکی بلکه به عنوان ضماد هم می توان استفاده کرد. مصرف ضماد کشک و مالش کشکاب برای درمان ریزش مو و پیشگیری از طاسی و کچلی بسیار مفید است.

 ضد آفتاب طبیعی:کشک به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی هم بکار می رود . برای این منظور آبلیمو و کشک یا زرد چوبه و کشک را با هم مخلوط کنید. برای درمان آفتاب سوختگی و بر طرف کردن لکه های قهوه ای رنگ پوست، از این ترکیب روی نقاط آسیب‌دیده بمالید و خودتان معجزه آن را ببینید.

 از بین بردن تیرگی دور چشم:کشک می تواند تیرگی دور چشم را از بین ببرد.برای این کار می توانید یک پنبه آغشته به کشک را به مدت ۱۰ دقیقه زیر چشم بگذارید وتیرگی دور چشم را کاهش دهید.

جوان سازی پوست:یکی دیگر از خواص کشک برای پوست جوان سازی آن است. برای جوان سازی پوست خود می توانید از ماسک کشک استفاده کنید. برای تهیه این ماسک یک قاشق کشک، یک قاشق ویتامین ث، برگ چای سبز و کمی عسل است و به کاهش چین و چروک‌ های پوست و جوان سازی پوست کمک می کند.

درمان عفونت پوستی:برای بهره بردن از این خاصیت کشک، کافی است یک دستمال را در کشک خیس کنید و استفاده کنید. این دستمال خیسانده شده در کشک قادر است خاصیت ضد عفونی‌ کننده برای پوستتان داشته باشد.

نرم کننده‌ی طبیعی مو: برای داشتن موهایی درخشان و نرم، می‌توانید کشک را قبل از شامپو کردن به موهای‌تان بمالید یا می‌توانید برای حصول نتایج بهتر تخم مرغ زده شده را به آن اضافه و از آن‌ها به عنوان ماسک مو استفاده کنید و به مدت ۴۵ دقیقه آن را روی موهای‌تان قرار دهید و سپس با آب سرد آن را شامپو کنید.

 کشک به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی هم بکار می رود . برای این منظور آبلیمو و کشک یا زرد چوبه و کشک را با هم مخلوط کنید. برای درمان آفتاب سوختگی و بر طرف کردن لکه های قهوه ای رنگ پوست، از این ترکیب روی نقاط آسیب‌دیده بمالید و خودتان معجزه آن را ببینید.

 درمان شوره سر:شوره وقتی اتفاق می‌افتد که تولید سبوم (چربی) در پوست سر غیر قابل کنترل می‌شود. به همین خاطر است که جهت حل مشکل شوره باید ابتدا چربی اضافی را از بین ببرید و بعد پوست سر را کاملا تمیز کنید. به این کار ادامه دهید تا از بازگشت مجدد شوره به موهای‌تان جلوگیری شود. برای رفع شوره، می‌توانید کشک و پودر فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و آن را روی پوست سرتان بمالید و بگذارید مدتی بماند؛ سپس آن را کاملا بشویید. برای دستیابی به نتایج بهتر، این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

ترمیم و پاکسازی پوست: ماسک کشک که دارای  کشک، آبلیمو و عسل است، می تواند سلول‌های مرده پوست را نابود کند و پوست را پاکسازی کند. هر از چند گاهی از این ماسک برای پوست خود استفاده کنید.