شایع ترین بیماری فصل پاییز را با ۷ گام غذایی از خود دور کنید

شایع ترین بیماری فصل پاییز را با ۷ گام غذایی از خود دور کنید

سلامت نیوز : شما می توانید یکی از هزاران نفری باشید که با شروع فصول سرد سال ، به آنفلوآنزا و سایر بیماری های ویروسی مبتلا می شوند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ، یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ، تزریق واکسن است ، اما این کار تنها راه ایمن کردن بدن
محسوب نمی شود . شما می توانید با افزودن برخی اقلام خوراکی به وعده های غذایی ، خود را از ویروس های فصل سرد دور نگه دارید :

سیر :

یک آنتی بیوتیک طبیعی قدرتمند غنی از آنتی اکسیدان‌ ها مانند آلیسین است . سیر باعث تحریک سلول‌ های سفید خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود .
آنتی اکسیدان های موجود در سیر همچنین باعث جلوگیری از آسیب های رادیکال های آزاد به ساختار سلولی خواهد شد .

ماست های پروبیوتیک :

پروبیوتیک ها باعث سلامت روده ، پشتیبانی از سیستم ایمنی سالم و دفع عوامل بیماری زا ، از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا می شوند . علاوه بر افزایش فعالیت سیستم ایمنی ، پروبیوتیک ها همچنین با تولید مواد ضد باکتری و کشتن و یا غیر فعال کردن باکتری ها ، بیماری را درمان می ‌کنند .

چای :

نوشیدن آن طیف گسترده ای از مزایای سلامتی را به همراه دارد که یکی از آنها تقویت سیستم ایمنی بدن به خاطر وجود آنتی اکسیدان های قوی در چای است . اگر چای سبز
را با عسل و لیمو بنوشید ، همان خاصیت چای سیاه را برای درمان دارد ، اما برعکس چای سیاه ، به خواب لطمه ای نمی زند و باعث می شود خوابی عمیق به درمان بیماری شما
کمک کند .

شکلات تیره :

شکلات سیاه سرشار از فلاوونوئیدها است . این آنتی اکسیدان که در بیشتر میوه‌ ها و سبزیجات نیز وجود دارد با بسیاری از بیماری ‌ها از راه تقویت سیستم ایمنی بدن
مقابله می ‌کند . در واقع به نظر می‌ رسد که شکلات سیاه بیشتر از مواد غذایی دیگر حاوی این آنتی اکسیدان‌ ها است .

فلفل قرمز :

میزان ویتامین ث موجود در این فلفل دو برابر مرکبات است و ثابت شده که مصرف میزان کافی ویتامین ث اگرچه نقش پیشگیری کننده ندارد اما طول دوره بیماری های ویروسی را کوتاه می کند .

آجیل :

مقادیر زیادی ویتامین دارد که ثابت شده این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی و دارای اثرات ضد التهابی برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن است .

ماهی قزل آلا :

یک منبع غنی از اسید های چرب امگا ۳ است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیگر بیماری های مزمن را از طریق کاهش فرایند التهابی در بدن کم می کند ضمن این که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود .