صبحانه و کاهش وزن

صبحانه و کاهش وزن

۱ . صبحانه خود را بزرگ‌ تر انتخاب کنید !

صبحانه با حجم زیاد به معنی کالری بیشتر است . زمانی که در رژیم کاهش وزن هستید بهتر است صبحانه بخش قابل‌ توجهی از کالری دریافتی شما را در بربگیرد .

۲. صبحانه‌تان را پر از پروتئین انتخاب کنید .

یکی دیگر از روش‌ها برای کنترل اشتها در طول روز مصرف مواد غذایی پُر پروتئین در صبحانه است . مطالعه‌های بسیاری نشان داده‌اند مصرف غذاهای پروتئینی با تحریک ترشح هورمونی به نام پپتید YY باعث کاهش قابل‌توجهی در اشتهای فرد در طول روز و موفقیت بیشتر در رژیم کاهش وزن می‌شود موادی مانند تخم مرغ ، شیر ، حبوبات پخته شده مانند لوبیا ، عدس و نخود سر شار از پروتئین های مورد نیاز بدن می باشد .

۳. غلات کامل را از یاد نبرید  .

غلات کامل از بهترین انتخاب‌ها در یک صبحانه لاغرکننده هستند چرا که تأثیر قابل‌توجهی در سیری و پر کردن شکم دارند . حتماً می‌دانید غلات کامل دارای مقادیر قابل‌توجهی فیبر و سبوس‌اند . میزان ویتامین‌های گروه B این غلات از آرد سفید و نان سفید بیشتر است و وجود این ویتامین‌ها برای رژیم کاهش وزن حائز اهمیت .

۴. تخم‌مرغ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای صبحانه است .

تخم‌مرغ ، مخصوصاً تخم‌مرغ آب‌پز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای صبحانه است . محتوای بالای پروتئین آن را به یک غذای سیرکننده تبدیل می‌کند و تحمل رژیم غذایی کاهش وزن برای فرد آسان می‌شود . با این حال کلسترول بالای تخم‌مرغ را هم نباید فراموش کرد ؛ بنابراین توصیه می‌کنیم افرادی که مبتلا به چربی خون بالا هستند در این خصوص حتماً با پزشک خود مشورت کنند .

۵ . گذر از چای سیاه به چای سبز را فراموش نکنید !

علاوه بر تأثیرات مثبتی که برای بیماران قلبی به همراه دارد ، چای سبز همچنین تأثیر قابل‌توجهی در افزایش سوخت و ساز و کمک به کاهش وزن افراد خواهد داشت . اگرچه میزان این تأثیرات چای سبز از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما به هر حال انتخاب آن در برنامه کاهش وزن خالی از لطف نخواهد بود .

۶ . سعی کنید صبحانه شما حداقل ۵ گرم فیبر داشته باشد .

فیبر شکم را پر می‌کند . سیری قابل‌توجهی به فرد القا می‌کند و به ازای آن هیچ کالری هم ندارد . پس به راحتی می‌توان گفت فیبر بهترین ترکیب در رژیم کاهش وزن است .
قرار دادن این ۵ گرم فیبر در رژیم صبحانه هم کار سختی نیست . کافی است نصف یک سیب بزرگ و کامل ، یک دوم لیوان غلات کامل و یا دو تکه نان سیاه کامل را
انتخاب کنید . هر کدام از این انتخاب‌ها به خودی خود ۵ گرم فیبر دارند . اگر آن‌ها را با هم همراه کنید هم که دیگر چه بهتر . شک نکنید مثل آب خوردن وزن کم خواهید کرد .