علی رومی، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی: اولین همایش تخصصی “امنیت غذایی، سلامت و توسعه” برگزار می شود

علی رومی، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی: اولین همایش تخصصی “امنیت غذایی، سلامت و توسعه” برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی، هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری، اولین همایش تخصصی “امنیت غذا، سلامت و توسعه” ره اورد تشکیل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری به منظور تبیین و تشریح دستاوردهای تشکیل این هلدینگ های تخصصی دوشنبه ۶ دی ماه در مجموعه فرهنگی، ورزشی تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار خواهد شد.
بنا به این گزارش، مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی، در نشست خبری ضمن بیان این خبر افزود: این همایش به منظور تبیین و تشریح دستاوردهای تخصصی شدن اقتصاد در جهت حرکت به سمت مدیریت فرآیندی و کارآمد و ارایه راهکارهای افزایش راندمان در شرکت های عمومی غیردولتی با حضور مسئولین کشوری، صاحبان صنایع، اساتید و کارشناسان صنعت غذا و صاحب نظران حوزه اقتصاد از سوی هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری برگزار خواهد شد.
علی رومی گفت: تشکیل هلدینگ های تخصصی به عنوان یکی از مهمترین و اساسی ترین اقدامات در دوره جدید مدیریت، در صندوق بازنشستگی کشوری، به عنوان نهادی عمومی غیر دولتی، که امانت دار سرمایه یک عمر تلاش و ممارست بازنشستگان عزیز کشورمان می باشد، باقیات الصالحاتی است که تبیین و تشریح دستاوردها و ره آورد تشکیل این هلدینگ های تخصصی، امید و اعتماد را در دل سهامداران عزیزمان شکوفا می نماید.
وی در ادامه این نشست خبری افزود: پرداختن به تخصصی شدن و محور قرار گرفتن تخصص در شرکت های یک مجموعه، مبحث اصلی و اساسی است که باید مورد توجه و عنایت ویژه صاحبان مناصب و صنایع قرار گرفته و ضمن تبیین صادقانه ره آورد و دستاوردها، تشریک مساعی و هم فکری در راستای ارتقاء بنگاه داری اقتصادی بر پایه تخصص در جامعه، نهادینه گردد.
مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: قاعدتا تجمیع و ادغام و سپس مدیریت و هدایت شرکت هایی با فرآیند عملکردی مشابه، یکی از مهمترین اقدامات در راستای خروج از مدیریت سنتی و تغییر رویکرد به سمت مدیریت فرآیندی است.
رومی با اشاره به مبحث جدید و جدی مدیریت فرآیندی افزود: در واقع رهبری سازمانی در راستای هر چه نزدیک تر شدن بنگاه های اقتصادی به اهداف تعیین شده بر اساس استراتژی های اجرایی تدوین شده می باشد.
وی افزود: تشکیل هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی و ۴ هلدینگ تخصصی دیگر در دوره مدیریت جدید در صندوق بازنشستگی کشوری، بستری را برای غلبه تخصص بر داده های تحمیلی شکل داد که موجب هم افزایی و شکوفایی و تحول به ویژه در شرکت هایی که بر اساس دیدگاه های غیراقتصادی در حال ورشکستگی و نابودی بودند، گردید.
مدیرعامل هلدینگ ادامه داد: متاسفانه مدیریت غیر اقتصادی و سیاسی شدن اقتصاد به جای اقتصادی شدن سیاست، آفت گریبان گیر بنگاه های اقتصادی عمومی غیردولتی ما بوده و امید می رود تا با تخصصی شدن مدیریت این بنگاه ها، بتوان در راستای اهداف و منافع سهامداران گام برداشت و اداره بنگاه های اقتصادی با شیوه مدیریت عمومی و صرف منابع و منافع به صورت خصوصی را به سرانجام رساند.
رومی ضمن تبین دستاوردهای این هلدینگ گفت: با گام های موثری که در زمانی کوتاه (یکسال) که از زمان تشکیل هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی به صورت همه جانبه و همه سویه، برداشته شد امروز با تدوین راهبردها و استراتژی های اجرایی بر مبنای سودآوری و هم سو با سیاست های سلامت محور دولت محترم تدبیر و امید، پس از گذشت قریب به یک سال از تشکیل این هلدینگ، شاهد دستاوردهای امیدبخشی هستیم.
مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این هلدینگ ۴۰ شرکت تولیدی، دامپروری، بازرگانی و فروش، سرمایه گذاری و بورس و حمل و نقل را در زیر مجموعه خود دارد که همه این شرکت ها با تعریفی واحد و استراتژی مشترک، در خدمت تولید و توزیع و فروش محصولات غذایی و دارویی دارای کیفیت و سلامت محور می باشند.
رومی افزود: ما افتخار می کنیم که توانسته ایم با استفاده از ظرفیت ها و پتاسنیل هایی که در کشور و حتی در غرب آسیا سرآمد هستند، با رصد دقیق تحولات بین المللی و هم گام با علوم و فنون روز دنیا؛ در حوزه تولید، بازاریابی و فروش و بورس، موفقیت ها و دستاوردهای قابل قبولی داشته باشیم.
وی در تشریح افتخارات این هلدینگ گفت: تلاش در جهت تولید محصولات بر پایه کیفیت مناسب و تولید محصولات سلامت محور با بهره گیری از بهترین و متخصص ترین و متعهدترین نیروهای انسانی و مدرنترین ماشین آلات و سیستم های تولیدی از افتخارات این هلدینگ می باشد.
مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی افزود: هم چنین توزیع و فروش این محصولات در بازارهای داخلی البته با کنترل قیمت ها و قابلیت دسترسی لازم با استفاده از بزرگترین ناوگان توزیعی کشور در اقصا نقاط میهن عزیزمان، موجب مباهات است.
رومی گفت: یقینا سرلوحه قرار دادن سیاست های دولت محترم تدبیر و امید در خصوص عدم افزایش قیمت ها و ارتقاء سلامت محصولات تولیدی به عنوان یکی از اصلی ترین شاخصه های “امنیت غذایی” که از دغدغه های ملی و مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ابلاغ سیاست های کلی سلامت بوده، از داشته های صادقانه و موجبات بالندگی هلدینگ تخصصی صنایع غذایی، کشاورزی و دارویی صندوق بازنشستگی کشوری می باشد.
وی در پایان ضمن دعوت از همه صاحبان صنایع، صاحب نظران، استاید دانشگاه و دانشجویان در حوزه صنعت غذا و اقتصاد برای حضور در این همایش گفت: با توجه به تلاش های چندماهه و اقدامات علمی انجام شده برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این همایش و نشست تخصصی، می توان مدعی شد یکی از بهترین همایش های تخصصی در راستای تبیین دستاوردهای شرکت های عمومی غیر دولتی با رویکرد مدیریت تخصصی اقتصادی و هم پوشانی صنعت و علم روز دوشنبه ۶ دی ماه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خیابان ولی عصر (عج) تهران برگزار خواهد شد.