غدیر، رمزی است بین خدا و انسان

غدیر، رمزی است بین خدا و انسان

غدیر، فقط یک کلمه نیست؛ رمزی است بین خدا و انسان

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم):

کسی که می خواهد زندگی و مرگش همانند من باشد و در بهشت جاودانه ای که پروردگارم به من وعده کرده، ساکن شود،

ولایت علی بن ابی طالب (علیه السلام) را انتخاب کند، زیرا او هرگز شما را از راه هدایت بیرون نبرده، به گمراهی نمی کشاند.

بدون شک واقعه غدیر نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است. واقعه ای که طی آن پیامبر اسلام (ص) مهمترین ماموریت خود را به انجام رساند. ماموریتی که انجام آن مساوی بود با تبلیغ رسالت و کوتاهی از آن به منزله از بین رفتن زحمات چندین ساله پیامبر اکرم (ص) و بی نتیجه ماندن فداکاری‌های مسلمانان صدر اسلام بود.

پیامبر و سایر ائمه با روز غدیر به عنوان یک عید برخورد کرده اند و مسلمانان را به تبریک و تهنیت گفتن به یکدیگر دعوت نموده اند.
پیامبر(ص) در روز غدیر بعد از خطبه‌ای که ایراد فرمود، جمله معروف «هر که من مولای او هستم، علی مولای اوست» را سه بار تکرار کرد تا در گوش مسلمانان و تاریخ بماند. پس از آن که علی(ع) را به جانشینی خود تعیین کرد، در همان روز، این عید را اعلام نمود و مراسمش را به پا داشت، در خیمه اش نشست و با خوشحالی از تبریک گویندگان استقبال کرد.

در کلام دیگری هم فرمودند: «روز غدیر خم، برترین اعیاد امت من است، روزی که خدای متعال به من فرمان داد تا برادرم علی پسر ابوطالب را به عنوان پرچمی هدایت گر برای امتم تعیین کنم که پس از من به وسیله او راه نمایی و هدایت شوند. غدیر خم روزی است که خداوند در آن دین را کامل ساخت و نعمت را بر امتم تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای مردم پسندید.»

*عید کمال دین، سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان

ولایت امیر المومنین علیه السلام بر شیعیان و پیروان ولایت خجسته باد *