غذاهای چربی سوز کدام هستند و چگونه به کاهش وزن شما کمک می‌کنند ؟

غذاهای چربی سوز کدام هستند و چگونه به کاهش وزن شما کمک می‌کنند ؟

هیچ راه جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد اما علاوه بر ورزش و رژیم غذایی ، غذاهای چربی سوز هم توانایی سوزاندن چربی‌هایی را دارند که فکر می‌کنید نمی‌توانید از شر آنها خلاص شوید . غذاهای چربی سوز جزو غذاهای معمول در زندگی ما هستند اما یا مورد بی توجهی قرار گرفته‌ اند یا همیشه از آنها استفاده نمی‌شود .

غذاهای چربی سوز : شیر ، ماست و پنیر

راز چربی سوزی : کلسیم

باورهای غلط زیادی در مورد لبنیات وجود دارد اما آنها چربی سوز هستند ، شیر واقعا برای بدن خوب است و همینطور هم ماست و پنیر . مروری بر بیش از ۹۰ مطالعه که در مجله تغذیه ارائه شده ، نشان دهنده ارتباط شدید میان جذب کلسیم بالا و بهبود ترکیب بدن وجود دارد . محققان دیگری که ۱۴ آزمایش بالینی را بصورت تصادفی بررسی کردند ، متوجه شدند افرادی که بیشتر لبنیات مصرف کردند با کاهش وزن ۱/۶ پوندی کاهش بیشتری در توده چربی نسبت به آنهایی داشتند که لبنیات چندانی مصرف نکرده بودند . این احتمالا به دلیل این است که کلسیم موجود در شیر سطح یک ویتامین را که باعث تحریک رشد سلولهای چربی می‌شود ، کاهش می‌دهد که همین کاهش وزن را آسانتر می‌کند .

غذاهای چربی سوز : جو و جودوسر

راز چربی سوزی : فیبر

اجازه دهید یکبار و برای همیشه این مساله را حل کنیم : تا زمانی که شما انواع مناسب کربوهیدرات را بخورید ، برای شما مفید است . در حقیقت آنها یکی از غذاهای چربی سوز هستند که شما باید به بشقاب غذایتان اضافه کنید . به گفته یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه
بالینی ، به جای برنج سفید از جو به عنوان کنار غذای ناهارتان استفاده کنید و در این صورت شما می‌توانید آن چربی‌های خطرناک شکمی را بیرون بریزید . خوردن غلات کامل شما را سیر نگه دارد و از پرخوری جلوگیری می‌کند . به خصوص جو معروف است به اینکه افزایش قند خون را به آرامی انجام می‌دهد بنابراین شما می‌توانید از ازدیاد یکباره قند و گرسنگی زودرس پس از غذا جلوگیری کنید .

غذاهای چربی سوز : چای سبز

کمک به کاهش وزن تنها یکی از مزایای سلامتی چای سبز است. دکتر کوین ماکی نویسنده تحقیق مجله تغذیه می‌گوید : کاتچین‌ها متابولیسم و سرعت آن را افزایش می‌دهند که باعث سوختن چربی کبد می‌شود ، که تیم تحقیقاتی پی برد که نوشیدن چای سبز ممکن است مستقیما چربی شکمی را هدف قرار دهد . برای استفاده از این مزیت ، چهار تا شش فنجان چای سبز کافئین دار در روز بنوشید و حداقل ۱۸۰ دقیقه در هر هفته ورزش کنید . اگر مقداری آب لیمو به چای‌تان اضافه کنید ، خواص بهداشتی آن را بیشتر خواهد کرد . ( همراهی شدن اینها با هم باعث می‌شود کاتچین‌ها بیشتر جذب سیستم ما شوند ) .

غذاهای چربی سوز : تخم مرغ

پروتئین به چندین روش به کاهش وزن کمک می‌کند . نخست اینکه بدن شما از انرژی بیشتری برای تجزیه غذاهای پروتئینی نسبت به غذاهای دیگر ، استفاده می‌کند . پروتئین همچنین به شما کمک می‌کنید تا توده عضلانی خود را بکار بگیرید به طوری که وزن کم می‌کنید و از آنجایی که عضله کالری بیشتری از چربی می‌سوزاند ، شما می‌خواهید تا آنجا که می‌توانید آن را حفظ کنید . دونالد کیم پژوهشگر تغذیه می‌گوید : در نهایت پروتئین گرسنگی را بهتر از کربوهیدرات‌ها تعدیل می‌کند ، علاوه بر آن کاهش کربوهیدراتها نیز به پروتئین برای کاهش وزن کمک می‌کند .

غذاهای چربی سوز : گردو و بادام

راز چربی سوزی : چربی‌های خوب

تحقیقات بسیار نشان می‌دهند که آجیل یکی از بهترین مبارزان با بیماری در قفسه مواد غذایی شما هستند و همچنین به عنوان یکی از غذاهای چربی سوزی شناخته می‌شوند که باید به رژیم غذایی شما اضافه شوند . این مواد غذایی علاوه بر دارا بودن فیبر ، پروتئین ، دارای چربی خوب هستند که ممکن است حساسیت بدن به انسولین را افزایش دهد و به کاهش وزن کمک کنند . گردو یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا۳ است و بادام به خاطر کلسیم برای استخوان سازی مفید است .

غذاهای چربی سوز : تخم کتان

این غذاهای چربی سوز درخشان یک سلاح مخفی کاهش وزن را با خود دارند : لیگنان‌ها . این ترکیبات شبه استروژنی همچنین تخم کتان را به یکی از غذاهای فوق العاده تبدیل می‌کند که همه زنها برای رژیم غذایی‌شان نیاز دارند . بر اساس یک مطالعه در مجله تغذیه بریتانیا ، مصرف لیگنان‌ها در زنان یائسه همراه با شاخص‌های چربی بدن و شاخص توده بدنی همراه بود . سعی کنید تخم کتان را آسیاب کنید و یک قاشق غذاخوری به غلات ، ماست یا سس سالاد روزمره اضافه کنید .