فواید جادویی مصرف شیر بر سلامت قلب

فواید جادویی مصرف شیر بر سلامت قلب

در طب سنتی ایران شیر تقویت کننده قلب بوده و در درمان برخی بیماری‌های روحی و روانی مانند افسردگی و وسواس ، عفونت‌های ریه و برخی مشکلات گوارشی توصیه شده است .
اگر بخواهید دقیق‌تر بدانید ، قضیه از این قرار است که سندرمی وجود دارد به نام “سندرم متابولیک” .
این سندرم ، مجموعه علائمی است که اگر فرد چند تای آن را داشته باشد ، باید فکری به حال خودش بکند و بیشتر مراقب باشد ، چون می ‌تواند نشان ‌دهنده خطر قریب ‌الوقوع بیماری قلبی و سکته در او باشد .
علائم سندرم متابولیک
علائم سندرم متابولیک ، عبارتند از : فشار خون بالا ، تری‌گلیسیرید بالا ، کلسترول خوب یا پایین ، قند خون بالا و همین طور چاقی شکم HDL .
حالا می ‌توانیم اصل خبر را ، به گزارش رویترز، دوباره مرور کنیم : کسانی که روزانه شیر می‌ خوردَند ، به نسبت کسانی که “به ندرت” به‌ آن رغبت نشان می ‌دادند ، ۶۲ درصد کمتر احتمال دارد که به سندرم متابولیک دچار شوند . این نتایج ، از بررسی ۲ هزار و ۴۰۰ مرد میانسال بریتانیایی ، به مدت حدود ۲۰ سال به دست آمده است .
این نتایج تنها نشان‌ دهنده نوعی رابطه بین این دو موضوع است که برای اثبات قطعی نوع این رابطه ، باید مطالعات بالینی و مداخله‌ای بیشتری صورت گیرد . با این حال ، از آنجا که به دلایل گوناگون ، مصرف لبنیات مفید شناخته شده است ، می‌ توانیم از همین الان آن را به عنوان یک توصیه جدی برای همه مطرح کنیم .
اما شیر و لبنیات ، از چاقی هم تا حدی پیشگیری می ‌کنند . همان طور که می‌ دانیم ، اکثر آنها حاوی مقادیر قابل ‌‌ملاحظه‌ای کلسترول هم هستند . پس چطور است که افرادی که از این خوراکی‌ها می‌ خورند ، کمتر چاق می ‌شوند و حتی چربی خون‌شان هم بیشتر از بقیه تحت‌ کنترل است ؟
شاید در پاسخ به این سوال بتوان گفت استفاده ار ماست پروبیوتیک و محصولات دیلایت ( پنیر دیلایت ، ماست دیلایت ) به دلیل داشتن چربی کم ، نمک کم و فیبر زیاد عامل مهمی در عدم چاقی افرادی است که از این محصولات استفاده می کنند .