لبنیات،گروه غذایی محبوب

لبنیات،گروه غذایی محبوب

همیشه هستند کسایی که تو دسته های غذایی بعضی از آنها را  خیلی بیشتر از بقیه دوست دارند. لبنیات هم از جمله دسته های غذایی می باشد که طرفداران خاص خودش را دارد . تقریبا خیلی از مردم که به سلامتی خود و نحوه درست تغذیه اهمیت می دهند یکی از انواع لبنیات را حتما در برنامه غذایی روزانه خودشان مصرف می کنند .

لبنیات شامل: شیر، پنیر، کشک، دوغ و… می باشد. لبنیات را می توان از جمله دسته ی مواد غذایی محبوب در بین ایرانی ها دانست چرا که همراه با تناول غذا، بر سر سفره ی رنگین می توان دید. لبنیات، حاوی پروتئین و کلسیم فراوان بوده و مواد مغذی شامل فسفر، نیاسین، ریبوفلاوین و ویتامینهای DوA را برای بدن تأمین می‌کنند.

هنوز اثر کلسیم بر روی خطر بیماری قلبی به طورکامل مشخص نشده است، اما کسانی که کلسیم کمتر از نیاز روزانه مصرف می‌کنند، بیشتر  از دیگران مبتلا به پرفشاری خون‌ می‌شوند و در نتیجه توصیه میشود که از غذاهای حاوی کلسیم، به مقدار نیاز استفاده شود (روزانه۱۰۰۰ میلی‌گرم در بالغین زیر ۵۰ سال و حداقل ۱۲۰۰ میلی‌گرم درافراد بالای ۵۰ سال). محصولات لبنی کم‌چرب (۵/۰تا ۱ درصد چربی) یا بدون‌چربی حاوی مواد مغذی بیشتری نسبت به شیرکامل یا شیر با۲ درصد چربی هستند اما چربی اشباع، کلسترول، سدیم و کالری کمتری دارند و برای استفاده روزمره بهترند.