لبنیات پروبیوتیک ماده غذایی سودمند که کمک می‌کنند سالمتر روزه بگیرید

لبنیات پروبیوتیک ماده غذایی سودمند که کمک می‌کنند سالمتر روزه بگیرید

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانم‌های خانه در ماه مبارک رمضان تهیه بهترین غذاها برای وعده سحری و افطار است . غذاهایی که پرخاصیت باشند ، راحت هضم شوند ، خوردنشان باعث سنگینی و سوء هاضمه نشود و البته انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را نیز به بدن اعضای خانواده برسانند . درباره توصیه‌های تغذیه‌ای در ماه مبارک رمضان و اینکه وعده افطار یا سحر یا حتی شام باید چطور برنامه‌ریزی شود زیاد خوانده و شنیده‌ایم و می‌دانیم باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در فاصله کوتاه میان افطار امشب و سحری روز بعد مایعات کافی به بدن‌مان برسد . اما این بار می‌‌خواهیم از زاویه‌ای دیگر به اصول تغذیه‌ای در این ماه نگاهی بیندازیم .

پروبیوتیک‌ها چند سالی است که وارد بازار و به طبع آن وارد زندگی ما شده‌اند تا با مخلوط میکروارگانسیم‌های مفیدی که دارند ، هم اثرات مثبتی روی فلور میکروبی دستگاه گوارشمان بگذارند و باعث رشد باکتری‌های مفید در روده‌ها شوند و هم به کاهش کلسترول خون و ساخت ویتامین‌هایی مانند ویتامین K کمک کنند ۳٫ همچنین نباید از خواص ضدسرطانی این محصولات غافل شد . محصولات لبنی پروبیوتیک سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند و مانع از رشد میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا در بدن می‌شوند . استفاده از ماست پروبیوتیک در ماه مبارک رمضان هم در وعده شام و هم در وعده ناهار می‌تواند پروتئین مورد نیاز شما را تامین کند . همچنین اگر به لاکتوز یا قند شیر حساسیت دارید و نمی‌توانید آن را هضم کنید و به همین خاطر بعد از خوردن شیر دچار نفخ و دل‌پیچه و… می‌شوید ، پروبیوتیک‌ها بهترین انتخاب برای شماست .

شیر می‌تواند بخشی از نیاز شما به مایعات را در روز جبران کرده و مانع از دهیدراتاسیون یا کم‌آبی بدن شود . از آنجا که ماست به رفع سوءهاضمه و مشکلات گوارشی کمک می‌کند ، انتخابی ایده‌آل برای وعده افطار است . البته یادتان باشد اگر محصولات پروبیوتیک حرارت ببینند یا در فرایند پخت به غذا اضافه شوند ، دیگر خاصیت پروبیوتیکی خود را از دست می‌دهند و میکروب‌های مفید موجود در آنها از بین می‌روند ، اما معنایش این نیست که شیر یا ماست پروبیوتیک حرارت دیده مضر است . توصیه آخر اینکه این محصولات را به مقدار کم و برای مصرف روزانه یا هفتگی خریداری کنید و از نگه‌داشتن زیاد آنها در یخچال خودداری کنید تا خواص خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنند .