ماست موجب آرامش می شود

ماست موجب آرامش می شود

Fresh Organic Healthy Yogurt with Raspberries and Blueberries

اسید لاکتیک موجود در لبنیات به کاهش اضطراب و استرس کمک کرده و باعث آرامش در افراد می شود .

محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه گفت : ماست از تخمیر قند شیر ( لاکتوز ) حاصل می شود.باکتری های ویژه ماست لاکتوز را به اسید لاکتیک تبدیل می کند که مزه ترش ماست نیز به خاطره وجود آن است . لبنیات با توجه به اینکه نسبتا اسید لاکتیک بالایی دارند می توانند در کاهش اضطراب و استرس موثر واقع شوند .

وی ادامه داد : ماست به علت وجود باکتری های پروبیوتیکی که در خود دارد می تواند به ترشح بیشتر اسید لاکتیک کمک کرده و احساس آرامش به وجود آورد .

عزیزی تصریح کرد : حالت خواب آلودگی که افراد پس از مصرف ماست و دوغ دارند از تاثیرات اسید لاکتیک می باشد .

وی ابراز داشت : در دستگاه گوارش باکتری های مفید و مضر زیادی وجود دارد که باکتری های خوب می توانند به هضم بهترغذا کمک کرده و عملکرد اکوسیستم طبیعی بدن را
حفظ کنند و باکتری های بد علاوه بر اینکه منجر به ناراحتی معده و روده می شوند ، روند هضم غذا را نیز دچار مشکل می کنند .

ماست میوه ای

عزیزی با بیان اینکه ماست‌ ها را معمولاًبه صورت شیرین و گاه به صورت ترش و با طعم‌های مختلف به فروش می‌رسانند اظهار داشت : ماست میوه‌ای از افزودن انواع میوه ها
تهیه می‌شود که علاوه بر ایجاد طعم‌های مختلف ماست ، طعم ترش آن را کاهش دهد .

ماست یونانی

ماست خامه‌ای ( ماست یونانی ) از مخلوط کردن شیر با خامه تهیه می‌شود تا میزان چربی شیر را به ۱۰ درصد برساند . معمولاً این نوع ماست را به همراه عسل به عنوان نوعی دسر مصرف می‌کنند .

ماست موسیر

ماست موسیر را از ماست با سیر یا موسیر له‌ شده تهیه می‌کنند . گاهی هم حتی با سبزی ریزشده مخلوط می‌کنند و طعم‌های مختلفی از ماست ایجاد می‌نمایند .

ماست چکیده

ماست چکیده از آبگیری ماست معمولی درست می‌شود . این کار را با گذراندن ماست معمولی از صافی‌های پارچه‌ ای انجام می‌دهند .