ماست چگونه به لاغری شما کمک می‌کند ؟

ماست چگونه به لاغری شما کمک می‌کند ؟

نتایج مطالعات مختلف پژوهشگران نشان می‌دهد که مصرف ماست و رژیم غذایی مبتنی بر این ماده غذایی می‌ تواند علاوه بر تأمین بسیاری از مواد موردنیاز بدن ، موجب لاغری
و افزایش سوخت ‌و ساز و مصرف انرژی شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینا پرس ، امروزه داشتن وزن مناسب و متناسب با قد ، برای همه افراد مهم بوده و از سوی دیگر رژیم‌ های غذایی مبتنی بر فست فودها ،
مواد غذایی فرآوری شده و چرب سبب افزایش ضریب چاقی در جوامع شده است که این موضوع سبب شده تا بازار رژیم‌ های کاهش وزن بسیار پررونق بوده و لاغری به یک وسواس تبدیل شود .

یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد مصرف ماست می‌تواند گزینه‌ای مناسب و کم‌ خطر برای علاقه‌ مندان به کاهش وزن باشد . ماست داری بسیاری از مواد غذایی اصلی مورد نیاز بدن از جمله کلسیم ، ویتامین دی ، منیزیم ، پتاسیم ، روی و انواع پروبیوتیک های ضد قارچ است . این مواد مغذی می‌ توانند کلید درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ ها همچون فشارخون بالا ، پوکی استخوان و بوده و درعین‌حال سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند .

این موضوع سبب شده است که بسیاری از مردم به رژیم‌ های غذایی سفت‌ و سخت و عموماً غیر علمی روی‌ آورند که اگرچه ممکن است آن‌ ها را لاغر کند ، اما باعث آسیب دیدن بدنشان می‌شود . این رژیم‌ ها عموماً دارای تأثیرات جانبی مانند ریزش مو ، مشکلات کلیوی ، سو تغذیه ، مشکلات گوارشی و می‌شوند .

یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد مصرف ماست می‌تواند گزینه‌ ای مناسب و کم‌خطر برای علاقه‌مندان به کاهش وزن باشد . ماست داری بسیاری از مواد غذایی اصلی موردنیاز بدن ازجمله کلسیم ، ویتامین دی ، منیزیم ، پتاسیم ، روی و انواع پروبیوتیک های ضد قارچ است . این مواد مغذی می‌توانند کلید درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ ها همچون فشارخون بالا ، پوکی استخوان و بوده و درعین‌حال سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند . علاوه بر تمامی این موارد ، مصرف منظم ماست می‌ تواند گزینه‌ ای بسیار عالی برای لاغری محسوب شده و مطالعات مختلفی نشان داده است که مصرف این ماده غذایی به‌طور مستقیم با کاهش میزان چربی بدن و وزن ارتباط دارد .

در همین رابطه دکتر آنکیتا گاگ (Ankita Ghag  ) متخصص تغذیه اعلام کرد : یکی از دلایل چاقی و افزایش وزن در بسیاری از افراد ، کمبود کلسیم است ، اما ماست دارای میزان زیادی کلسیم و پروتئین است ؛ بنابراین ، اگر ماست بخورید ، گرسنگی شما برطرف شده از سوی دیگر مصرف این ماده غذایی سبب بروز پدیده‌ای موسوم به ترموژنز
(
thermogenesis ) می‌شود که طی آن میزان مصرف انرژی بدن ، افزایش پیدا می‌کند .

به گفته پژوهشگران ، برای کاهش وزن به کمک رژیم ماست می‌توان از این ماده در قالب انواع اسموتی‌ ها ، مخلوط کردن آن با سالاد ، دوغ و استفاده کرد البته اگر شما دچار مشکل هضم لاکتوز هستید ، حتماً پیش از انتخاب این رژیم با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید .