مدیر کل غذا وزارت بهداشت / شیرهای پرچرب بهترند

مدیر کل غذا وزارت بهداشت / شیرهای پرچرب بهترند

سلامت نیوز : مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت : هرچند همواره توصیه به مصرف شیرهای کم چرب می شود اما اخیرا برخی مقالات و مستندات معتبر بین المللی نشان داده اند که ویژگی های تغذیه ای شیرهای پرچرب بهتر است و مزیت های خاص خود را دارند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، وحید مفید افزود : شیرهای کم چرب به دلیل داشتن پروتئین ، فسفر و ویتامین D به شیرهای پرچرب ترجیح داده شده اند اما در یک بررسی جامع در جمعیت آماری مطلوب نشان داده شده که مصرف شیرهای پرچرب نه تنها مخاطره و ضرری برای سلامت بدن ندارد بلکه موجب افزایش کلسترول خوب (HDL ) نیز در بدن می شود .

وی اضافه کرد : اکنون توصیه به مصرف لبنیات پرچرب می شود اما این به آن معنا نیست که محصولات خیلی پرچرب مانند ماست خامه ای با هفت درصد چربی مصرف شود .

وی ادامه داد : منظور از مصرف شیرپرچرب ، شیر کامل گاو با ۳٫۲ درصد چربی و در مجموع لبنیاتی است که میزان چربی آنها معادل چربی کامل گاو باشد ، البته شیر کامل گاو در اروپا ، ۴ تا ۴٫۲ درصد چربی دارد .

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد : لبنیات با چربی ۳٫۲ درصد خطری برای سلامت ندارد .

مفید تصریح کرد : زمانی میزان تولید شیرهای کم چرب از میزان مجموع کل شیرها ، ۲۰ تا ۳۰ درصد بود اما با تبلیغات و توصیه های وزارت بهداشت نسبت میزان تولید لبنیات کم چرب در کارخانه ها ۳۰ تا ۴۰ درصد افزوده شد و میزان تولید لبنیات پرچرب ۶۰ تا ۷۰ درصد کل بازار لبنیات است .