مزایای شگفت انگیز کلسیم و منابع آن

مزایای شگفت انگیز کلسیم و منابع آن

کلسیم عنصری شیمیایی است که برای بقای موجودات زنده ، از جمله انسان ، ضروری است . این مواد معدنی در بدن فراوان و برای سلامتی حیاتی هستند .

به نقل از شفقنا ، باید مقدار مشخصی از کلسیم را مصرف کنیم تا بتوانیم استخوانهای قوی و ارتباط سالم و مغزی با مغز و سایر قسمتهای بدن برقرار کنیم . کلسیم به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت می شود ؛ همچنین به محصولات خاصی اضافه می شود و مکمل ها در دسترس هستند .

کلسیم نقش مهمی در بدن ایفا می کند ؛ که شامل :

سلامت استخوان

حدود ۹۹ درصد از کلسیم بدن انسان در استخوان ها و دندان ها یافت می شود که برای رشد و نگهداری استخوان ها ضروری است . کلسیم به تقویت استخوانهای انسان
ادامه می دهد تا زمانی که انسان به ۲۰-۲۵ سالگی برسد ، زمانی که تراکم استخوان بیشتر باشد . بعد از این سن ، تراکم استخوان کاهش می یابد ، اما کلسیم همچنان
بهحفظ استخوان ها کمک می کند و باعث کاهش سرعت کم شدن تراکم استخوان می شود ، که بخشی طبیعی از روند پیری است .

انقباض عضله

کلسیم انقباض عضله را تنظیم می کند ، از جمله انقباض عضله قلب .

لخته شدن خون

کلسیم نقش مهمی در انعقاد خون طبیعی ( لخته شدن ) دارد .

نقشهای دیگر

کلسیم عامل بسیاری از آنزیم ها است . این بدان معنی است که بدون وجود کلسیم ، این آنزیم های مهم نمی توانند کارآمد باشند . مهم است که توجه داشته باشید که کلسیم بدون حضور ویتامین D قابل جذب نیست .

غذاهای غنی از کلسیم

شیر ، پنیر ، ماست ، جلبک دریایی ، آجیل ها و دانه ها ، لوبیا ، انجیر ، کلم بروکلی ، اسفناج ، توفو ، بسیاری از غلات غنی شده صبحانه .