مصرف لبنیات خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع ۲ را کم می‌کند

مصرف لبنیات خطر ابتلا به چاقی و دیابت نوع ۲ را کم می‌کند

لبنیات پرچرب فوایدی برای بهبود سوخت و ساز بدن یا همان متابولیسم بدن شما دارد.
با وجود کالری زیاد، مصرف لبنیات پرچرب می‌تواند تا حدود زیادی باعث کم شدن خطر چاقی در افراد بشود.
به گزارش روابط عمومی شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، با بررسی انجام شده بر روی تعداد ۱۶ مطالعه و تحقیق که در همین زمینه انجام شده است، بیشتر آن‌ها وجود ارتباطی بین مصرف لبنیات پر چرب را در کم‌تر شدن احتمال مبتلا شدن افراد به چاقی نشان می‌دهند ولی هیچ کدام از آن‌ها نشانی از اینکه مصرف لبنیات کم چربی موجب کم شدن چاقی در افراد می‌شود را نشان نداده‌اند.
همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد چربی لبنیات می‌تواند خطر مبتلا شدن افراد را به دیابت تا حدودی کم‌تر کند.
در یک مطالعه تجربی، افرادی که بیشتر لبنیات پر چرب مصرف کرده‌اند، دارای چربی شکمی کم‌تر، التهاب‌های مضر کم‌تر، تری گلیسیرید کمتر هستند و همچنین حساسیت به انسولین در آن‌ها بهبود پیدا می‌کند و خطر مبتلا شدن این افراد به دیابت نوع دو را در حدود ۶۲٪ کمتر شده است. چندین مطالعه و تحقیق دیگر انجام شده در این زمینه نشان داده‌اند که مصرف لبنیات پر چربی می‌تواند تا حدودی باعث کم‌تر شدن خطر مبتلا شدن به دیابت در افراد بشود، اگرچه تعدادی از مطالعه‌ها هیچ نشانه‌ای این مورد پیدا نکردند.
خلاصه: مطالعات وتحقیق های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهند که مصرف لبنیات پر چرب می‌تواند تا حدودی خطر مبتلا شد به چاقی و دیابت نوع دو را در افراد کم‌تر کند- اما دیگر مطالعه‌ها وجود ارتباط بین مصرف لبنیات پر چرب با کم شدن چاقی یا دیابت را نشان نمی‌دهند.<a href=”https://blog.okala.com/is-dairy-bad-or-good/”> </a>