مصرف MPC مناسب چه کسانی است؟

مصرف MPC مناسب چه کسانی است؟

افرادی که در تغذیه ی عادی خود پروتئین مورد نیازشان تامین نمی شود ، مانند ورزشکاران بالاخص ورزش بدنسازی ، افرادی که محدودیت کالری در رژیم خود دارند ، کودکان و افراد سالخورده که تغذیه ی مناسبی ندارند و …

به دلیل مشابه بودن ترکیبات MPC با شیر ، تنها منع مصرف برای کسانی است که مشکل هضم لاکتوز (قند شیر) را دارند.


مزایا MPC :

پروتئین از آمینو اسید ها تشکیل شده است؛ آمینو اسید ها به دو دسته ضروری که بدن تولید نمیکند و غیر ضروری که بدن توانایی تولیدش را دارد تقسیم میشود.

آمینو اسید های شاخه دار BCAAs جزو آمینو اسید های ضروری بدن است که نقش مهمی در عضله سازی دارد.

گلوتامین نیز جزو آمینو اسید های غیر ضروریست که نقش زیادی در نگهداری و ریکاوری عضلات دارد .

امروزه اثبات شده است که مصرف ترکیبی از انواع مختلف پروتئین در درژیم ورزشکاران بهره وری بالاتری نسبت به استفاده از یک نوع پروتئین زود جذب و یا پروتئینی دیر جذب دارد.

چرا که بدن انسان در شرایط و ساعات مختلف و بر اساس شدت فعالیت نیاز به درصد متفاوتی از انواع اسیدهای آمینه به منظور ثبات حالت آنابولیک (عضله سازی) و جلوگیری از کاتابولیک (ریزش عضلات) دارد.

با توجه به اینکه بدن انسان جایی برای ذخیره کردن پروتئین ندارد ، یک پروتئین دیر جذب مانند کازئین که دارای ماندگاری زیادی است میتواند به عنوان یک منبع پروتئینی عمل کند.

بدین ترتیب مکمل MPC که ترکیبی از پروتئین وی (زودجذب) و کازئین (دیرجذب) میباشد ، علاوه بر اینکه نیاز بدن به تمام آمینو اسید های را تامین میکند ، ​میتواند تا ساعت ها ماندگاری خود را حفظ نماید.

قیمت این مکمل نیز یک سوم مکمل های خارجی میباشد و برای کسانی که میخواهند در هزینه ها صرفه جویی کنند ، میتوانند از MPC نهایت بهره را ببرند.


پیشنهاد مطالعه : مقایسه پروتئین پگاه با محصولات مشابه خارجی


شرط بیشترین تاثیر گذاری مکمل ها استفاده ی دقیق و محاسبه شده طبق تغذیه و رژیم غذایی میباشد.

به دلیل کم شدن لاکتوز و چربی در این محصول ، کالری دریافتی نیز کاهش چشمگیری یافته است. میزان کربوهیدرات این محصول (لاکتوز) ۱۶ درصد میباشد که در هر وعده مصرفی مقداری ناچیز در حدود ۵ گرم است.

با توجه به اینکه لاکتوز یک قند پیچیده با انرژی کم و شاخص گلایسیمی پایینی است ، در نتیجه استفاده از MPC برای رژیم های کاهش چربی نیز مشکلی ایجاد نمیکند.

مصرف این مکمل برای کودکان و نوجوانانی که درحال رشد هستند علاوه بر تامین آمینو اسید های ضروری ، باعث افزایش جذب کلسیم در بدنشان میشود.


مقایسه با مکمل مشابه خارجی :

مقایسه پروتئین پگاه با محصولات خارجی

برای مقایسه از پروتئین syntha-6 محصول BSN که در داروخانه ها به فروش میرسد استفاده کردیم.

هر دو محصول دارای نشان سازمان غذا و دارو هستند.

هر دو محصول دارای پروتئین های مختلف و دارای هضم و جذب متفاوت هستند.

✅ درصد پروتئین موجود در MPC بالاتر است.

✅ MPC کربوهیدرات و چربی کمتری دارد ، در نتیجه دارای انرژی کمتری است.

✅ قیمت MPC که یک سوم نمونه ی خارجی آن میباشد!

زمان و مقدار مصرف :

زمان و مقدار مصرف پروتئین پگاه

با توجه به وزن ، رژیم غذایی و فعالیت ورزشی طبق تصویر هر شخص باید روزانه حداقل مقداری مشخص پروتئین از منابع غذایی تامین کند.

افردا ورزشکار و افرادی که رژیم های سخت میگیرند با توجه به محدودیت هایی که دارند (از جمله هزینه ها و محدودیت کالری دریافتی) باید مقدار بیشتری پروتئین در برنامه ی غذایی خود بگنجانند؛ به همین دلیل به مکمل های پروتئینی کم کالری روی می آورند.

با توجه به ترکیبات MPC (که عمده‌ی آن کازئین میباشد) هضم آن در معده بین ۱٫۵ تا ۳ ساعت زمان میبرد و پس از عبور از معده پروتئین وی موجود به سرعت در خون آزاد میشود و کازئین آن تا ۷ ساعت در بدن ترشح میشود.

طرز مصرف :

مکمل mpc پگاه بدون هیچ گونه افزودنی تولید گردیده است؛ به همین دلیل طعم ندارد و برای مصرف لازم است که با مواد دیگر ترکیب شود.

جهت سهولت در مصرف میتوانید به همراه شیر ، شیر موز ، آبمیوه ، قهوه ، کاکائو ، شیرین کننده بدون قند ، وانیل و دسر های مختلف مانند پنکیک ها استفاده کنید.


آنالیز و آزمایش پودر mpc پگاه :

آنالیز و استاندارد های پودر پروتئین تغلیظ شده شیر پگاه

کنسانتره پروتئین شیر پگاه به صورت مستقیم از شیر تازه  گاو تهیه شده که جزو محصولات درجه ۱ پگاه به حساب می آید.

ساخت این مکمل بدون مواد شیمیایی و با تکنولوژی اولترافیلتراسیون صورت گرفته است.

به این صورت که لاکتوز از شیر بدون چربی جدا شده و رطوبت گیری میشود.


پیشنهاد مطالعه : پودر پروتئین تغلیظ شده شیر چگونه ساخته میشود؟


در نهایت به دلیل نداشتن افزودنی و طعم دهنده هیچ گونه مضراتی در پی ندارد.

پودر پروتئین پگاه دارای مجوز بهداشتی از سازمان غذا و دارو ، استاندارد ایران ، استاندارد های بین المللی iso9001 , iso14001 , iso17025 , ohsas18001 میباشد که کیفیت آن را تضمین میکند.

تاثیر گزاری محصول :

 

ترکیب پروتئین های موجود در ام‌پی‌سی دقیقاً مشابه ترکیب پروتئین شیر است ( ۸۰ درصد کازئین و ۲۰ درصد پروتئین وی ) .

به دلیل محتوای ترکیبی که در MPC وجود دارد ، میزان اسیدآمینه‌های ضروری در ام‌پی‌سی بیشتر از پروتئین وی است.

براساس دو شاخص جهانی کیفیت پروتئین یعنی DIAAS و PDCAAS طبق تصویر ام‌پی‌سی تاثیر گزاری بیشتری در تامین آمینو اسید ها و رشد عضلات نسبت به پروتئین وی ایزوله دارد!