نقش شیر در کاهش استرس

نقش شیر در کاهش استرس

بسیاری از ما ها برای کنترل میزان چربی خودمان در اطراف کمر خود می خواهیم که از مواد غذایی و لبنی کم چرب استفاده کنیم.تحقیقات نشان داده است که شیر کم چرب ممکن است که در سلامت روانی نیز تاثیر داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی  شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، در یک تحقیق انجام شده در ژاپن بر روی ۱۰۰ نفر از بزرگ سالان،محققان متوجه شدند که بزرگسالانی که شیر کم چرب نسبت به دیگر افراد گروه مصرف می کنند، کمتر دچار یبوست ،استرس و افسردگی می شوند.

پروفسور ناگاتومی و همکارانشان نتایج تحقیقات خود را در ژاپن در مجله ی علمی با نام روان پزشکی اجتماعی به چاپ رساندند.

استرس- به اختلالات افسردگی نیز ربط دارد و یکی از شایع ترین بیماری های روانی در ایالات متحده است.

بر طبق تحقیقات موسسه سلامت روانی در سال ۲۰۱۵ در آمریکا حدود ۱۶٫۱ میلیون نفر از بزرگسالان در ایالات متحده در شش ماه اخیر حداقل یک قسمت کوتاه از استرس و افسردگی را تجربه کرده اند.

در حالی که ممکن است علائم استرس از فرد به فرد تغییر کند. نشانه های عمده استرس عبارتند از ناراحتی دوام دار، احساس نا امیدی، احساس گناه و عدم همدلی، اختلالات خواب و افکار مرگ و خودکشی.

در تحقیقات اولیه این محققین، نتایج واثرات شیر کم چرب بر روی کاهش نشانگان استرس هنوز به طور کامل واضح نبود.  برای به دست آوردن این نتایج پژوهش گران دست به کار شدند تا به راحتی بتوانند نتایج مصرف شیرکم چرب بروی کاهش نشانگان استرس را ثابت کنند. آنها توانستند ثابت کنند که شیر کم چرب روی کاهش نشانگان استرس موثر است.

در این تحقیق محققان ۱۱۵۹ بزرگسال را که میانگین سنی حدود ۱۹ تا ۸۳ سال را داشتند ، را مورد بررسی قرار دادند که عمده ی آنها زن بودند. در این تحقیق از بزرگسالان سوال شد که چگونه لبنیات مصرف می کنند مثلا شیر کم چرب را چگونه مصرف می کنند؟ این محققان از نحوه مصرف پنیر، کره و سایر لبنیات دیگر سوال نکردند.

نشانگان استرس در این گونه موارد به شدت کاهش یافت.

در مقایسه با بزرگسالانی که هیچ مصرف لبنیات کم چرب را گزارش نکردند، افرادی که شیر و ماست کم چرب را بین یک تا چهار بار در هفته مصرف می کردند احتمال ابتلا به افسردگی کمتری داشتند.