ویتامین B12 در ماست و تاثیر این ویتامین بر روی بدن

ویتامین B12 در ماست و تاثیر این ویتامین بر روی بدن

اگر به طور منظم غذاهای حیوانی مانند گوشت و غذاهای دریایی مصرف می کنید ، احتمالا رژیم غذاییتان به اندازه کافی ویتامین B-12 دارد . با این حال ، گیاهخواران ، به ویژه خام گیاه خواران ، بیشتر مواقع از دریافت این ویتامین محروم هستند . افراد مبتلا به مشکلات گوارشی ممکن است به طور روزانه به اندازه کافی ویتامین B-12 دریافت نکنند . اضافه کردن ماست به رژیم غذایی شما می تواند به افزایش مصرف ویتامین B-12 کمک کنند . 

عملکرد ویتامین B-12 در بدن

شما ویتامین B-12 زیادی نیاز ندارید . بزرگسالان نیاز به مقداری کمی بیشتر از ۲ میکروگرم ویتامین ب ۱۲ در روز دارند ، در حالی که زنان باردار و شیرده نیاز به ۳ میکروگرم از این ویتامین دارند . اجازه ندهید که نیاز کمتان به این ماده شما را گمراه کند . B-12 نقش مهمی در تشکیل
سلول های قرمز خون و سلامت سیستم عصبی دارد و کمبود آن می تواند مشکلات جدی ، به خصوص در مراحل بعدی زندگی ایجاد کند .

مطالعات طولانی مدت بر روی بزرگسالانی که در جوانی میزان مصرف ویتامین B-12 شان مناسب بود نشان می دهد ، که وقتی این افراد پا به سن می گذارند سرعت روانی حرکتی بیشتری را تجربه می کنند . سرعت روانی حرکتی به این معنی است که زمان چگونه بر روی شناخت
و مهارت های حرکتی که با افزایش سن تحلیل می روند ، تاثیر می گذارد . نتایج این مطالعه در مجله
American Journal of Clinical Nutrition در سال ۲۰۱۷ منتشر شد .

 ویتامین B12 در ماست و تاثیر این ویتامین بر روی بدن

علائم کمبود این ویتامین شامل خستگی ، ضعف و کاهش وزن می باشد . ویتامین B-12 به طور طبیعی در غذاهای گیاهی وجود ندارد و گیاهخواران در خطر کمبود این ویتامین قرار دارند . افراد دیگری که ممکن است به اندازه کافی ویتامین B-12 دریافت نکنند ، شامل افراد مسن و افراد مبتلا به مشکلات گوارشی مانند بیماری سلیاک و بیماری کرون هستند . این بیماری ها باعث کاهش جذب ویتامین در بدن می شوند .

ویتامین B12 در ماست

اگر می توانید غذاهای لبنی مصرف کنید ، خوردن ماست به طور مرتب راه خوبی برای دریافت ویتامین B-12 می باشد . یک ظرف ۶ اونسی از ماست ساده کم چرب ۱۶ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین B-12 را در یک رژیم ۲۰۰۰ کالری تامین می کند . ظرف ۷ اونسی ماست یونانی کم چرب تقریبا همین مقدار ویتامین ب ۱۲ دارد . ضمن این که با مصرف ماست می توانید مقادیری از ویتامین های دیگر گروه B که با B-12 همکاری می کنند ، مانند B-6 و فولات را دریافت کنید .