چرا باید از نوشابه های گازدار پرهیز کنیم ؟

چرا باید از نوشابه های گازدار پرهیز کنیم ؟

سلامت نیوز : نوشابه های گازدار نه تنها فوق العاده برای سلامتتان بد هستند بلکه اعتیاد آور نیز هستند . دلیلش این است که وقتی نوشیدنی های گازدار می خورید حس خوبی برایتان به همراه دارند اما آثار مخربی را برای سلامتتان به همراه دارند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی ، یکی از مشکلات واضح نوشابه این است که مقدار زیادی شکر در خود دارد و موارد رژیمی آن نیز مقدار زیادی کافئین و شیرین کننده مصنوعی دارند . مشکل دیگری نیز وجود دارد که این نوشیدنی ها می توانند روی دندان ها لک بیندازند و باعث پوسیدگی شان شوند اما این موارد تنها چیزهایی سطحی هستند .

مصرف نوشیدنی های قندی می تواند منجر به افزایش خطر بیماری های قلبی مزمن شود . این چیزی است که یکی از تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان داده است . در این تحقیق افرادی که نوشابه بیشتری مصرف می کردند ۲۰ درصد بیشتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار گرفتند .

کافئین موجود در نوشابه آن را برای فرد دلپذیر می کند مخصوصا اگر به دنبال این باشد که خیلی سریع انرژیش افزایش و خستگیش از بین برود اما تحقیقات نشان داده این نوشیدنی ها روی مغز تاثیر می گذارند . یافته ها ثابت کرده استفاده بلند مدت از نوشیدنی های قندی می تواند باعث اختلال در یادگیری ،حافظه و مشکلات رفتاری شود .

تنها ارگان های داخلی نیستند که تحت تاثیر قند قرار می گیرند ، بلکه تحقیقات نشان داده استخوان ها نیز تضعیف می شوند .

تحقیقات نشان داده مصرف نوشابه می تواند ظاهرتان را پیرتر کند . همچنین آنهایی که روزانه دو قوطی یا بیشتر نوشابه مصرف می کنند از دیگران سریعتر پیر می شوند .

میان تنه نیز تحت تاثیر نوشابه قرار می گیرد ، مخصوصا آن نوشیدنی هایی که مقدار زیادی قند دارند . افزایش حجم میان تنه می تواند منجر به مشکلات بسیار پیچیده تری شود از جمله دیابت نوع ۲ . گول اینکه نوشابه های بدون قند برایتان ضرری ندارد را نخورید ، آنهایی که از این نوع نوشیدنی استفاده می کنند همچنان در خطر تحلیل استخوان و پوسیدگی دندان هستند .

اگر از سر درد رنج می برید ممکن است مشکل استرس نباشد و نوشابه دلیل اصلی این مشکلتان باشد . دلیلش این است که آسپارتام موجود در این نوشیدنی ها که با سردرد و تشنج در ارتباط است باعث اختلال در الگوی خواب نیز می شود .