چرا قهوه همچنان بهترین نوشیدنی در فصل سرماست؟

چرا قهوه همچنان بهترین نوشیدنی در فصل سرماست؟

قهوه و تمام نوشیدنی‌های برپایه آن، از گذشته‌های بسیار دور مورد توجه متخصصان تغذیه بوده و تحقیقات فراوانی هم حول محور آن صورت گرفته است. یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که درباره مصرف قهوه وجود دارد، این است که حتما خود قهوه یا مشتقات آن را در برنامه غذایی روزانه خود در فصل‌های سرد سال مانند پاییز و زمستان بگنجانید. چرا؟ چون معمولا بیشتر ما با فرا رسیدن سرما و کم شدن مدت زمان تابش نور خورشید، دچار افسردگی فصلی یا پایین آمدن خلق‌وخوی‌مان می‌شویم.

قهوه، حجم مناسبی از کافئین را در خود جای داده است و مصرف آن می‌تواند باعث بهبود خلق، افزایش انرژی و کاهش حس خمودگی و افسردگی در روزهای سرد سال بشود. به همین دلیل هم به همه افرادی که با کاهش خُلق زمستانی مواجه هستند، توصیه می‌شود که این روزها هنگامی که به کافی‌شاپ می‌روند، حتما سفارش یک فنجان قهوه، موکا یا حتی هات‌چاکلت را در برنامه خود داشته باشند. سفارش کیک قهوه یا نسکافه هم می‌تواند در کنار نوشیدن یک فنجان قهوه گرم، علاوه بر ایجاد حس لذت بیشتر، باعث افزایش دوچندانِ انرژی روزانه‌تان بشود.

از طرف دیگر، گاهی افسردگی فصلی با کاهش تمرکز و توان ذهنی برای انجام دادن کارهای روزمره هم همراه می‌شود. نوشیدن قهوه به دلیل داشتن کافئین، می‌تواند این مشکل را هم حل کند و باعث افزایش تمرکز و هوشیاری، به خصوص در ساعت‌های ابتدایی روز یا در دقایق کسل‌کننده عصر بشود. خبر خوب دیگر برای افرادی است که رژیم لاغری دارند. بهتر است بدانید که مصرف منظم قهوه با افزایش سرعت سوخت‌وساز در بدن، می‌تواند حدود ۵ تا ۱۵ درصد در سرعت روند کاهش وزن تاثیر بگذارد و شانس لاغر شدن شما را بیشتر کند