چه نکاتی هنگام استفاده از گروه شیر و لبنیات باید رعایت شود؟

چه نکاتی هنگام استفاده از گروه شیر و لبنیات باید رعایت شود؟

رئیس گروه بهبود تغذیه نکاتی را درباره استفاده از گروه شیر و لبنیات را ارائه داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران ، لشکر بلوکی رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان   گفت:گروه شیر و لبنیات شامل شیر و فرآورده های آن مانند ماست، پنیر، کشک ،بستنی و دوغ است.
او ادامه داد: این گروه دارای کلسیم، پروتئین، فسفر، پتاسیم و ویتامین ب ۱۲ و ب ۲ و سایر مواد مغذی است و بهترین منبع تامین کننده کلسیم است که برای رشد و استحکام استخوان و دندان ضروری اکه میزان استفاده روزانه لبنیات ۲ تا ۳ واحد است.
لشکر بلوکی گفت: از شیر پاستوریزه شده کم چربی (۲ ونیم درصد) یا کمتر، به جای شیر های طعم دار که دارای قند هستند از شیر های ساده استفاده شود.
او گفت: از پنیر های تهیه شده از شیر پاستوریزه که کم نمک و کم چرب هستند و از بستنی هایی که از شیر پاستوریزه تهیه شده استفاده شود مقدار قند بستنی بالاست بنابراین توصیه می شود در مصرف آن زیاده روی نکنید.
او افزود: حتما قبل از مصرف هر نوع کشک مقداری آب به آن اضافه و حداقل ۱۰ دقیقه درحال هم زدن جوشانده شود به دلیل بالا بودن میزان نمک استفاده شده در تهیه کشک توصیه می شود که از انواع کم نمک آن استفاده شود.
لشکر بلوکی گفت:بهتر است شیر و لبنیاتی که با ویتامین D غنی شده اند مصرف شوند.
او گفت:اگر کسی بیماری عدم تحمل لاکتوز را دارد شیر بدون لاکتوز و یا پنیر های سفت و ماست را مصرف کند.
این مقام مسئول تاکید کرد حتما به تاریخ انقضای شیر توجه شود و ظرف شیر را تا هنگام مصرف روزانه و دور از مواد بودار در یخچال نگهداری کنید.