کارگاه آموزشی موسسه پژوهشی دنیا در پگاه تهران برگزار شد

کارگاه آموزشی موسسه پژوهشی دنیا در پگاه تهران برگزار شد

با مشارکت شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران و با هدف بهره گیری از توانایی نوجوانان بویژه درطرح زنگ شیر مدارس که با توجه به پتانسیل بالای ایشان با بالاترین میزان اثر بخشی انجام می پذیرد ، کارگاه آموزشی ویژه نوجوانان موسسه پژوهشی کودکان دنیا سه شنبه ۳ بهمن در پگاه تهران برگزار شد .

بازدید از خطوط تولید و آشنایی بازدیدکنندگان با روند تولید انواع محصولات شیری اولین مرحله این کارگاه آموزش بود .

مهندس تاجیک مدیر بهبود تولید پگاه تهران ضمن معرفی تاریخچه شرکت پگاه تهران با قدمتی بیش از ۶۰ سال به عنوان اولین شرکت تولید شیر و فرآورده های شیری در ایران ، طرح سفیران سلامت این شرکت با توجه به مسئولیت اجتماعی پگاه تهران را حرکتی ملی در جهت رشد و بالندگی نسل آینده خواند و ابراز امیدواری کرد این تعامل موثر تداوم یابد .

مهندس تاجیک ضمن اشاره اجمالی به آمار پوکی استخوان و روند رو به رشد آن و همچنین کمبود ذخیره کلسیم و ویتامینD  در بیش از ۹۰ درصد مردم ، بر مصرف مستمر شیر و فرآورده های لبنی تاکید وگنجاندن شیر و فرآورده های شیری در سبد غذایی خانواده های ایرانی را ضرورتی جدی و انکار ناپذیر دانست .   

ایشان با اشاره به املاح موجود در شیر به ویژه پروتئین ها و ویتامین ها ، این غذای بهشتی را یک غذای کامل و سالم برای تمام گروههای سنی بویژه نوجوانان خواند و خاطر نشان کرد : در شرکتهای صنعتی تنها با سالم سازی ، استاندارد سازی و ایجاد تنوع در محصولات ، تولید انجام و این محصولات به مردم ارائه می شود .

مهندس تاجیک ادامه داد : شیر غذایی بدون جایگزین است . در واقع امروزه شیر برای تضمین سلامتی ، ارزشی در حد اکسیژن دارد .

در پایان سفیر سلامت پگاه تهران ضمن پاسخگویی کامل به سوالات حاضرین ، بر مصرف محصولات غنی شده به خصوص با ویتامین  D و پروبیوتیک تاکید کرد .